• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

OSL-ATH SAS vs.SWISS

3tflyer

ScanFlyer Blue
Nytt eks. på SAS priser. Skal en tur til Athen med fruen: OSL - ATH 8.10-11.10. SAS skal ha minimum kr.5811- i billigste economy. SWISS kr. 3758.- i Business Saver - C klasse! Utmerket service etc. Igjen var bookingvalget ikke spesielt vanskelig. Egentlig liker jeg å fly med SAS, har vært trofast EBG de siste 10 årene, minst! Men, blir vanskeligere og vanskeligere å finne priser som er konkurransedyktige!
Kan noen regne ut EuroBonus poeng for dette også??
 
Last edited:
Nytt eks. på SAS priser. Skal en tur til Athen med fruen: OSL - ATH 8.10-11.10. SAS skal ha minimum kr.5811- i billigste economy. SWISS kr. 3758.- i Business Saver - C klasse! Utmerket service etc. Igjen var bookingvalget ikke spesielt vanskelig. Egentlig liker jeg å fly med SAS, har vært trofast EBG de siste 10 årene, minst! Men, blir vanskeligere og vanskeligere å finne priser som er konkurransedyktige!
Kan noen regne ut EuroBonus poeng for dette også??

Det vil fylle opp EBG kontoen din som følger: 900+1100x2x2=8000 poeng - ikke verst for en behagelig helgtur.
 
Takk og pris for Swiss sin retur til OSL. Skal bli interessant å se hvor lenge SAS kan sitte og tviholde på totalt overprisede økonomibilletter m/null service i kampen mot Swiss C-klasse til lavere pris. "Alt" må jo innom CPH likevel, så hvorfor ikke ZRH i stedet?
 
Glimrende prising av Swiss. Noe sier meg at vi faar en del bizflyere fra OSL via ZRH som erstatning for baade kjipe DY og SK
 
SAS bommer totalt på prising... Det ser vi igjen og igjen. Prisene er ufornuftig høye - og flyene halvfulle...
 
SAS bommer totalt på prising... Det ser vi igjen og igjen. Prisene er ufornuftig høye - og flyene halvfulle...

He he... Tror jeg ikke. Sjekk "lavpris" kalenderen til DY. De er dyrere enn SAS stort sett hele sommeren.

Tror nok det er god etterspørsel, ikke prissettingen som er greien her
 
He he... Tror jeg ikke. Sjekk "lavpris" kalenderen til DY. De er dyrere enn SAS stort sett hele sommeren.

Tror nok det er god etterspørsel, ikke prissettingen som er greien her

Ja, og det verste er at det har vært slike priser i flere måneder allerede i de mest hektiske periodene hos både SK og DY. Her vet virkelig også DY å ta skikkelig i med priser. Men skjønner dem jo godt, flyene akkurat til Nice og Sør-Spania fylles opp nesten uansett og folk er villig til å betale mye for billetten.

Flott at Swiss har gitt de bevisste et valg som dette, men tror nok ikke C-klasse via ZRH blir "folke-alternativet" med det første, selv om det er å håpe at en del benytter seg av slike tilbud.
 
He he... Tror jeg ikke. Sjekk "lavpris" kalenderen til DY. De er dyrere enn SAS stort sett hele sommeren.

Tror nok det er god etterspørsel, ikke prissettingen som er greien her

Jeg sammenliknet da ikke SAS og Norwegian - alle vet jo at Norwegian har vanvittig høye priser om sommeren. Problemet for SAS' del ligger i prisingen. Denne svarer ikke til etterspørselen og trigger den heller ikke.
 
Er ikke helt med.... Så du mener at det er greit for Norwegian å ha høye priser (høyere enn SAS) på direkteruter, men ikke for SAS og at DY har stor etterspørsel, men ikke SAS? Tror du ikke folk sjekker begge og tar det som er billigst?

Begge tar en premium på grunn av at de flyr direkte og at folk er villige til å betale for det
 
Back
Top