OSL - AMS

Veldig fin rapport, nå ble jeg litt inspirert. Flyr relativt ofte til AMS ifm med jobb, men har aldri hatt tid til noe særlig utenom, men nå skal jeg jommen få til en Aviodrome tur!

Støtter deg i at KLM er et bra flyselskap, og at Amsterdam/Nederland er enkelt å reise i da alle snakker engelsk :-p

Men flyplassen heter altså "Schiphol";)

Originally posted by Hurum

Støtter deg i at KLM er et bra flyselskap, og at Amsterdam/Nederland er enkelt å reise i da alle snakker engelsk :-p

ups...det vakke bra! Schiphol, Schiphol, Schiphol, Schiphol. Nå kan jeg det :D

Takk for fine tilbakemeldinger :up:

Fant noen bilder fra turen som jeg kan vise fram. Seilflyet er en Rhønlerche som var et populært skolefly på Os og Voss på 70 og 80 tallet. Bildene er bare foto som er tatt i fullfart under taksing og inne på terminalen. Det er mye forstyrelser på bildene men de er tatt bare for å ha som mine og gi oversikt fra turen.

Attachments

• Osl januar 347.jpg
    Osl januar 347.jpg
    47.2 KB · Views: 11
  • Osl januar 532.jpg
    Osl januar 532.jpg
    24.4 KB · Views: 2
  • Osl januar 426.jpg
    Osl januar 426.jpg
    74.7 KB · Views: 2
  • Osl januar 394.jpg
    Osl januar 394.jpg
    55 KB · Views: 2
  • Osl januar 403.jpg
    Osl januar 403.jpg
    66.8 KB · Views: 3
  • Osl januar 391.jpg
    Osl januar 391.jpg
    43.7 KB · Views: 3
  • Osl januar 390.jpg
    Osl januar 390.jpg
    74.9 KB · Views: 11
  • Osl januar 388.jpg
    Osl januar 388.jpg
    47.7 KB · Views: 11
  • Osl januar 381.jpg
    Osl januar 381.jpg
    41.1 KB · Views: 11
  • Osl januar 363.jpg
    Osl januar 363.jpg
    43.8 KB · Views: 12
Nydelige bilder=D

Regner med at det var utrolig gøy å spotte på AMS?
Skal via AMS i Mai, har da 5 timer til gode. Er det muligheter for at jeg kan komme meg opp på taket da? Vet du noe om det? Det samme lurer jeg på med museumet.

Schiphol er en flott flyplass å spotte på. Få flyplasser det er lagt så godt tilrette.

Går helt fint å gå på taket, men du må ut av avgangshallen. Når du har passert bagasjebåndene er det skiltet hvor du skal gå for å komme til taket (eller du kan spørre på info-kontorene)
Du må gjennom ny sikkerhetskontroll for å komme tilbake til avgangshall, så husk å beregne litt tid til det!

Du vil desverre ikke ha tid til å reise ut på Avidrome, men har hørt noen rykter om at det finnes et lite museum på Schiphol også. Har ikke klart å finne noe info om det på nettet.

God tur, og husk å skrive tripreport :smile2

Med tanke på dagens 'sirkulærdesign' (om det er noe som heter dét) av baggasjehyllene, så er jo faktisk PH-BUK mer moderne enn oppfølgeren B744...

Originally posted by MountainDew

Originally posted by Hurum

ups...det vakke bra! Schiphol, Schiphol, Schiphol, Schiphol. Nå kan jeg det :D

Takk for fine tilbakemeldinger :up:

Bare hyggelig ;)

Flotte bilder Fredrik og Morten! :)
Takker for en kjempetur og spesiellt til Fredrik for BRA opplegg!

Legger ved to bilder fra turen! ;)

Attachments

• DSC00418.jpg
    DSC00418.jpg
    84.8 KB · Views: 1
  • DSC00427.jpg
    DSC00427.jpg
    40.3 KB · Views: 13
Back