• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

OSL 2000 - 2004 - DYKK I ARKIVET

SK917

ScanFlyer Blue
Vi tar et lite dykk til i arkivet, ikke noen høydare i kvalitet, men noen dårlige scanninger og noen ymse i digitale format. Her er første 10 bilder fra OSL i perioden 2000 til 2004...litt tekst under bildene...

kommer flere etterhvert og kanskje noe før 2000 også..

OSL1.jpg

Finnair - OH-LPE levert til Iberia i 1988. Til Finnair i 1996 før det i 2004 gikk til FlyNordic... i dag er flyet Allegiant Air.

OSL2.jpg

Produsert i 1993, levert til airBaltic 1996, til Transwede i 2006 og er i dag satt på bakken i påvente av skroting eller nye eiere.

OSL3.jpg

Sun-Air med de berømte British Airways halene fra 1997.

OSL4.jpg

Levert i 1994 til Malaysia Airlines, overtatt av Air France i 2000, i 2004 til Aerolineas Argentinas.

OSL5.jpg

Cruiseskip ankomst i Oslo og LTU er på plass fra Tyskland for å hente hjem folket....

OSL6.jpg

Levert til Sterling i 1999, så til Air Berlin i 2001, tilbake til Sterling samme år, til Transavia i 2007.

OSL7.jpg

Levert til Maersk UK i 2000, til Cimber i 2005, Belavia i 2010.

OSL8.jpg

Levert i 1999 til Novair, til Air Berlin i 2005, fra 2010 Yakutia Airlines.

OSL9.jpg

Levert til Condor i 1991, Thomas Cook i 2003, Elysair i 2006, fra 2009 Open Skies France.

OSL10.jpg

og tilslutt en TNT maskin som kunne sees på cargoplate de første årene av OSL....(fra 1998)..og før det på Fornebu...

Det var det for nå...:)
 
Veldig fint å få se disse fine bildene, bare å komme med flere :up: :)
Tusen takk !
TK :fly
 
Stilige bilder. Ser gjerne mer bilder fra arkivet ditt. BA halene fra 1997 hadde vel som mål å ha dekor inspirert fra hele verden. Populært blant utlendingene, men ikke blant konservative engelskmenn. De skulle fly Union Jack. Virgin Atlantic utnyttet vel dette feilskjæret fra BA med å male det Union Jack i fronten og på winglet på sine fly.
 
Back
Top