OSL 2000 - 2004 - DYKK I ARKIVET

SK917

ScanFlyer Blue
Vi tar et lite dykk til i arkivet, ikke noen høydare i kvalitet, men noen dårlige scanninger og noen ymse i digitale format. Her er første 10 bilder fra OSL i perioden 2000 til 2004...litt tekst under bildene...

kommer flere etterhvert og kanskje noe før 2000 også..

OSL1.jpg

Finnair - OH-LPE levert til Iberia i 1988. Til Finnair i 1996 før det i 2004 gikk til FlyNordic... i dag er flyet Allegiant Air.

OSL2.jpg

Produsert i 1993, levert til airBaltic 1996, til Transwede i 2006 og er i dag satt på bakken i påvente av skroting eller nye eiere.

OSL3.jpg

Sun-Air med de berømte British Airways halene fra 1997.

OSL4.jpg

Levert i 1994 til Malaysia Airlines, overtatt av Air France i 2000, i 2004 til Aerolineas Argentinas.

OSL5.jpg

Cruiseskip ankomst i Oslo og LTU er på plass fra Tyskland for å hente hjem folket....

OSL6.jpg

Levert til Sterling i 1999, så til Air Berlin i 2001, tilbake til Sterling samme år, til Transavia i 2007.

OSL7.jpg

Levert til Maersk UK i 2000, til Cimber i 2005, Belavia i 2010.

OSL8.jpg

Levert i 1999 til Novair, til Air Berlin i 2005, fra 2010 Yakutia Airlines.

OSL9.jpg

Levert til Condor i 1991, Thomas Cook i 2003, Elysair i 2006, fra 2009 Open Skies France.

OSL10.jpg

og tilslutt en TNT maskin som kunne sees på cargoplate de første årene av OSL....(fra 1998)..og før det på Fornebu...

Det var det for nå...:)
 
Veldig fint å få se disse fine bildene, bare å komme med flere :up: :)
Tusen takk !
TK :fly
 
Stilige bilder. Ser gjerne mer bilder fra arkivet ditt. BA halene fra 1997 hadde vel som mål å ha dekor inspirert fra hele verden. Populært blant utlendingene, men ikke blant konservative engelskmenn. De skulle fly Union Jack. Virgin Atlantic utnyttet vel dette feilskjæret fra BA med å male det Union Jack i fronten og på winglet på sine fly.
 
Back
Top