• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

OSL 15. Sept

Balle Chlorin

ScanFlyer Blue
Noen som vet hva som skjedde på OSL lørdag 15/9, sånn ca midt på dagen, da et SAS fly på vei inn til terminalen plutselig ble stående og vente, for så å bli omringet av ca 20 brannbiler i alle størrelser? De sto i en halvsirkel rundt flyet, og en bil kjørte helt inntil, bak flyet. Etter ca 15 min parkerte flyet på park 30 og-ett-eller-annet, fulgt av noen få brannbiler. :question:

Rundt tusen flypassasjerer ble i ettermiddag evakuert fra Oslo Lufthavn Gardermoen etter en brannalarm.

Resten her fra VG http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=166362

Jan

Er det mulig å bruke hodet når brannalarmen går? Slik at man slipper en slik masse evakuering som ikke står i forhold til alarmen. Jeg jobbet i en statlig institusjon der arbeidet var av en slik art at vi ikke kunne løpe ut med en gang alarmen gikk. Vaktsentralen sjekket årsaken til alarmen og brukte pa-anlegget til å informere og slå av alarmer som ikke av alvorlige.

At vaktsentralen får 2-3 minutter til å sjekke en røykvarsler som har blitt aktivert burde være mulig.

Forøvrig var min favorittmelding følgende "Brannalarmen ble utløst p.g.a. arbeid på stedet". Vi lurte lenge på hvem som arbeidet den dagen :D

Back