ORD-IAH-ORD og C172 i Houston

Tommy777

ScanFlyer Mile High Club
Til helgen baerer det ned til Houston for aa besoeke dag. Han disker opp med C172 tur paa loerdagen og det er meldt kanonvaer hele helga.

Rapport fra United kommer samt C172 turen

CRJ700 paa vei ned, 737-300 paa returen
 
Ja, ja ombord i C 172 hadde jeg min siste tur som fartøysjef, og av alle plasser Topeka, KS., sommer 1987.

Hvorfor siste ? Joda, jeg lot, med vilje, A - lappen expire i 1987. Fant ut at det var bedre og sitte bak og nyte en GT !:drunk: Følte at 14 år med småfly var nok...:angry:
 
Jeg sitter nok foran med en GT mens Hr. Johnsen navigerer skuta


Hmm, det var da et merkelig valg. Drikke GT i fly kan du gjøre rett som det er, nå burde du vel heller nappe litt i yokka og prøve den delen av flygingens verden? Eller har du prøvd å "styre" selv tidligere?
Dag kan sikkert ta deg med på et eller annet morsomt, steepturns, stalls eller kanskje et spinn?
 
Eller har du prøvd å "styre" selv tidligere?
Dag kan sikkert ta deg med på et eller annet morsomt, steepturns, stalls eller kanskje et spinn?

Det gjorde et kamerat med meg (etter han hadde latt meg prøve å fly litt) og for å si det sånn......jeg har normalt kanskje sterk mage men da kom frokosten i retur gitt:8:
 
Hmm, det var da et merkelig valg. Drikke GT i fly kan du gjøre rett som det er, nå burde du vel heller nappe litt i yokka og prøve den delen av flygingens verden? Eller har du prøvd å "styre" selv tidligere?
Dag kan sikkert ta deg med på et eller annet morsomt, steepturns, stalls eller kanskje et spinn?

Blir nok ikke noe GT ombord, gitt.. Starter selv med lappen om en maaneds tid, her blir det nok 1000 spoersmaal og observering
 
Fornuftig! Du får glede deg, og husk at yokka skal behandles som en kvinne. Ømt, men med et bestemt grep når situasjonen forlanger det.
 
Fornuftig! Du får glede deg, og husk at yokka skal behandles som en kvinne. Ømt, men med et bestemt grep når situasjonen forlanger det.

Takker for tipset! Skal nok passe paa aa holde potene unna inntil kommandoen kommer fra venstresetet...
 
Oppgradering til First er sikret paa turen nedover. Selv om Economy Plus er meget bra paa CRJ700 (34") er det fortsatt 2+2 saa det var fint aa faa dette bekreftet. Konfig paa F er 1+2

1 D og F var reservert til oss, to seteren paa foerste rad. Men siden vi har bikkja med, kan vi ikke sitte paa bulkhead. Derfor sitter fruen paa 1D ved midtgang, jeg sitter paa 2A med lille Alice under setet.
 
Vel, nå blir ikke Alice med alikevel. Fruen har et møte i Westchester utenfor NYC på mandag og må derfor fly dit søndags kveld. Hun får gleden av å prøve JetBlue for første gang fra Hobby til JFK. Alice må på Stay Dog Hotel, for meg å reise alene med henne, blir nok litt mye tidlig en mandags morgen...

Så seteplasseringen ble endret slik at vi begge sitter på toseteren på rad en nedover
 
Da var man sjekket inn paa nettet, 1C og D paa First. Paa returen har jeg 2C, ogsaa i First. Fint vaer i dag, ingen forsinkelser paa ORD, saa jeg tror det blir avreise paa rute i dag.
 
Heisann Dag (V)...!

Dag kan sikkert ta deg med på et eller annet morsomt, steepturns, stalls eller kanskje et spinn?

Ingen fare! Jeg skal kjoere han i morgen med den samme rutinen du hadde; Avgang paa 04L i EWR med snoedrev og CAT III-B, motorkutt etter V1, circle-to-land med inop autopilot... :p

Fin oppvarming til en C-172 tur...;)

Dag
 
Heisann Dag (V)...!



Ingen fare! Jeg skal kjoere han i morgen med den samme rutinen du hadde; Avgang paa 04L i EWR med snoedrev og CAT III-B, motorkutt etter V1, circle-to-land med inop autopilot... :p

Fin oppvarming til en C-172 tur...;)

Dag

Cat IIIB og circle to land høres jo ut som en bra kombinasjon^_^
Skal dere fly opp og spise der vi spiste for et par år siden? 100dollarsburger smaker alltid best!

Matpause under flyturer hører med. En gang jeg fløy med en jente som hadde checkride til PPL, så ble det en litt annerledes 100dollars-burger. På slutten av checkriden så landet vi på en liten flyplass og spiste middag. Når vi skulle hjem så var været blitt fryktelig dårlig, og det endte med at vi måtte ringe for å få IFR-clearance med clearance void time og hele pakka. Moro og lærerikt, siden hun etter bestått sjekkride med meg skulle begynne på Instrument Rating.
 
Hei igjen Dag paa havet... :hi2

Cat IIIB og circle to land høres jo ut som en bra kombinasjo

Jo, vi skal nok faa se Danielsen svette litt i morgen...:p

Tenkte en sightseeing tur til Galveston eller en $100 hamburger tur til Brenham (11R)...? Vi faar se paa vaer og tid paa soendag.

Dag
 
Denne rapporten har ligget og ulmet her en stund. Laster ihvertfall opp bildene:
 

Attachments

  • 142.jpg
    142.jpg
    87.5 KB · Views: 150
  • Picture 025.jpg
    Picture 025.jpg
    160.9 KB · Views: 151
  • Picture 026.jpg
    Picture 026.jpg
    152.3 KB · Views: 151
  • Picture 029.jpg
    Picture 029.jpg
    119.7 KB · Views: 148
  • Picture 030.jpg
    Picture 030.jpg
    110.4 KB · Views: 144
  • Picture 031.jpg
    Picture 031.jpg
    109.5 KB · Views: 58
  • Picture 033.jpg
    Picture 033.jpg
    139.2 KB · Views: 52
  • Picture 035.jpg
    Picture 035.jpg
    140.7 KB · Views: 60
  • Picture 039.jpg
    Picture 039.jpg
    151.4 KB · Views: 50
  • Picture 044.jpg
    Picture 044.jpg
    119.2 KB · Views: 53
  • Picture 045.jpg
    Picture 045.jpg
    131.7 KB · Views: 49
  • Picture 049.jpg
    Picture 049.jpg
    164.8 KB · Views: 42
Mer bilder.........
 

Attachments

  • Picture 051.jpg
    Picture 051.jpg
    102.5 KB · Views: 24
  • Picture 053.jpg
    Picture 053.jpg
    125.2 KB · Views: 38
  • Picture 056.jpg
    Picture 056.jpg
    126.5 KB · Views: 33
  • Picture 058.jpg
    Picture 058.jpg
    71.5 KB · Views: 28
  • Picture 062.jpg
    Picture 062.jpg
    190.5 KB · Views: 39
  • Picture 066.jpg
    Picture 066.jpg
    112.3 KB · Views: 36
  • Picture 067.jpg
    Picture 067.jpg
    114.4 KB · Views: 27
  • Picture 069.jpg
    Picture 069.jpg
    79.3 KB · Views: 25
  • Picture 073.jpg
    Picture 073.jpg
    107.8 KB · Views: 40
  • Picture 074.jpg
    Picture 074.jpg
    89.7 KB · Views: 36
  • Picture 075.jpg
    Picture 075.jpg
    89.1 KB · Views: 35
  • Picture 076.jpg
    Picture 076.jpg
    135.5 KB · Views: 47
Avreise fra Chicago 16. mai med en CRJ700, First Class, rad 1, vi satt paa toseteren. Meget god plass paa F i CRJene til SkyWest. Flott liten froeken som jobbet i fremste delen av kabinen paa denne flighten. Det ble servert vann og juice naar boarding var ferdig. Jeg valgte aa avstaa. Fremst i flyet satt det en ung mann og en ung dame. Jeg er 36 og fartoeysjefen var nok bra mange aar yngre enn meg..

Pushet back litt etter rute og rett etter avgang begynte serveringen. Jeg bestilte en Heineken og fikk kun servert et lite glass. Jeg spurte hvor boksen var blitt av, svaret var at de kun hadde noen faa kalde oel og vi maatte dele inntil hun hadde faatt kjoelt ned resten. Ble en behagelig tur og etterhvert ble det baade Heineken paa meg, vin paa fruen. Etterhvert kom den beryktede snack boksen paa bordet. Vakumpakket pastasalat og diverse vareproever (eller konsentrert sodium) er innholdet. Pastasalaten hadde holdbarhetsdato til 2011.... Tok med salaten til Dag saann at han kunne gi den til COs cateringavdeling for observasjon.
Landet i Houston litt etter rute, plukket opp leiebilen og Dag bor bare minutter unna flyplassen. Flott grillkveld i godvaeret med diverse god drikke

Loerdag ble det simulator tur, instruktoeren kunne fortelle at jeg virkelig hadde talent. Mestret 777en godt.

Loerdag ble det tung grilling fra Dag igjen og et par drinker. Litt tidligere kveld for aa vaere frisk og rask til soendagens flytur

Soendag var det avreise 0800 til Hooks (DWH). Cessnaen sto klar og det var nydelig vaer. Tok oss litt under timen aa fly til Galveston via diverse korridorer. Landet fra havet mot nord. Ble en kjapp kaffekopp foer vi floey tilbake til Hooks. Litt tubulens paa returen og Dag avsluttet med en kanon innflygning paa Hooks.

Fruen hadde jobbmoete i NYC og floy ut fra Hobby med JetBlue paa soendags ettermiddag. Jeg ble til mandag og Dag slapp meg av paa flyplassen kvart paa 6 om morran. En sliten UA 737 gikk paa rute, sete 2C. Hadde frukt og ostetallerken til frokost, denne ble sendt i retur grunnet mugg paa Cheddarosten. Hjelpe meg.. Flyvertinna var skikkelig flau og tilboed meg egg istedetfor. Jeg hadde selvsagt ikke lyst paa noe og takket nei. Landet foer rute paa ORD.

Takker for en hyggelig weekend, Hr. Johnsen!
 
Last edited:
Back
Top