Opptjening av EB poeng ved reise hos Star A partnere

Sit og reknar litt på kva eg kjem til å tjene på ein t/r OSL-ZRH-JNB-DUR med Swiss og SAA i business (alle klasser eg har gir dobbel opptjening).

Reknar eg riktig, når eg trur eg får 1800 poeng for OSL-ZRH, 10600 for ZRH-JNB og 1200 for JNB-DUR?

Takknemlig for svar!

Ja, det skal stemme

Booket i mai en flight i klasse L med Swiss. L står ikke listet hos SAS:
http://www.sas.no/en/EuroBonus/Earn-points/airlines/SWISS/
Er dette en feil, eller er det virkelig null poeng?

Finner forresten kun "L" i den første bekreftelsen fra Swiss, etter dette skriver de kun "Economy" overalt. Kan klassen være endret?

Fikk 150 poeng for CPH-ZRH i L klasse i juli.
På min EB side har den blitt forandret til E men på kvitteringa ifra Wideroe står det L

Fikk 150 poeng for CPH-ZRH i L klasse i juli.
På min EB side har den blitt forandret til E men på kvitteringa ifra Wideroe står det L
Er fortsatt like forvirret på FB sa SAS jeg ikke ville få noen poeng. Tror bare jeg vil kaste poengene bort på Miles&More hvor jeg enda ikke har klart få noe ut av forsvinnende poeng.

Ja, den var oppført med ett SK nr også

Da er det ikke rart det har blitt endring på bokstavene. Dette var før et stort problem hos LH (100% vs 25%). Ofte er det forskjellige klasser hos operating carrier og marketed carrier. Ulempen er at det er ingen måte å finne ut av dette på annet prøving og feiling. I dette tilfelle: SAS selger flighten i "L", mens det mapper til "E" hos Swiss. Det er "operating carrier" som gjelder for opptjening, dvs. du tjener som du flyr Swiss i Swiss bookingklasse selv om det står SK på billetten.

Back