Opplysninger om flytype ved bestilling

• Thread starter Thread starter BGO
  • Start date Start date

BGO

TurbopropFlyer
Jeg bestilte en flyreise nå nettopp med KLM.
Når du går gjennom bestillingen blir du bla. informert om hvilken flytype du skal reise med. Forstår at noen (relartivt få) har spesielle ønsker om å fly med Fokker 70 istedenfor en 737 eller omvent av forskjellige årsaker, men at det opplyses om flyet har winglets eller ikke vil jeg tro er svært lite interessant for de aller fleste. Untaket må vel være medlemmene her på forumet.

Det begynner vel å bli allment kjent (ihvertfall vil flyselskapene fronte det slik) at wingletsfly er miljøvennlige ifht de uten, det er er fortsatt in å velge grønt vettu ;)

Så du ønsker at flyselskapene ikke skal opplyse om dette da altså? Er vel sikkert en god del som har fått med seg hva winglets er nå, og det er vel greit å la de få vite at de flyr "miljøvennlig".

Og med dette vil du frem til at...?

Med dette vil jeg fram til at det bør vurderes av stortinget om det skal settes ned et utvalg som kan som kan komme med en redgjørelse og eventuelt anbefaling vedrørende behovet for å gi unødvendig informasjon ved bestilling av flybilletter. I tillegg bør det vurderes om det skal opplyses hvor stort lufttrykk flyet har i dekkene sine og om det bør forbys "god morgen" threads dersom man ikke vil fram til noe spesielt.....

Med dette vil jeg fram til at det bør vurderes av stortinget om det skal settes ned et utvalg som kan som kan komme med en redgjørelse og eventuelt anbefaling vedrørende behovet for å gi unødvendig informasjon ved bestilling av flybilletter. I tillegg bør det vurderes om det skal opplyses hvor stort lufttrykk flyet har i dekkene sine og om det bør forbys "god morgen" threads dersom man ikke vil fram til noe spesielt.....

Hvis du ikke ønsker disse opplysningene, hvorfor bryr du deg såpass at du må starte en tråd om det?

Alle jeg kjenner, til og med de som ikke er flyinteresserte, er nysjerrige på hvilke type fly de skal ut å fly med. Dette er nyttig info! Det går litt på komfort osv, ja til og med miljøbevissthet som noen nevner her. Selv om flyet flyr selv om du ikke flyr...

En teori til at dette nevnes kan jo faktisk være at IATA ofte skiller mellom fly med og uten winglets og selskapene da bruker denne standarden hos seg og man derfor kan se om flyet har winglets eller ikke

Hvis du ikke ønsker disse opplysningene, hvorfor bryr du deg såpass at du må starte en tråd om det?

Alle jeg kjenner, til og med de som ikke er flyinteresserte, er nysjerrige på hvilke type fly de skal ut å fly med. Dette er nyttig info! Det går litt på komfort osv, ja til og med miljøbevissthet som noen nevner her. Selv om flyet flyr selv om du ikke flyr...

Jeg syns det er grei info å få, fordi jeg er har den interessen jeg har, men de fleste jeg kjenner vet ikke hva winglets er en gang. Og langt mindre bryr de seg om det er på de flyene de skal ut å fly med, så nyttig informasjon vil jeg ikke si det er. Hva gjelder komfort osv. så merker nok en del forskjell på de forskjellige flytypene, men jeg tror ikke det er mange som tenker at "Dette var en behagelig flytur, det flyet hadde sikkert winglets"

En teori til at dette nevnes kan jo faktisk være at IATA ofte skiller mellom fly med og uten winglets og selskapene da bruker denne standarden hos seg og man derfor kan se om flyet har winglets eller ikke

Høres fornuftig ut

I tillegg bør det vurderes om det skal opplyses hvor stort lufttrykk flyet har i dekkene sine og om det bør forbys "god morgen" threads dersom man ikke vil fram til noe spesielt.....

For å si som man ofte sier når noen forviller seg in på /. og poster ved en feiltakelse noe naivt fornuftig noe: you must be new here.

-A

Jeg bestilte en flyreise nå nettopp med KLM.
Når du går gjennom bestillingen blir du bla. informert om hvilken flytype du skal reise med. Forstår at noen (relartivt få) har spesielle ønsker om å fly med Fokker 70 istedenfor en 737 eller omvent av forskjellige årsaker, men at det opplyses om flyet har winglets eller ikke vil jeg tro er svært lite interessant for de aller fleste. Untaket må vel være medlemmene her på forumet.

Ja, jeg synes det nyttig. Helst vil jeg vite dette på forhånd. Enkelte ganger lar jeg faktisk flytype (les: type jeg ikke har fløyet før) bestemme valg av selskap og rute. Hvis det så kan omsettes til en modell i samlingen er jeg ekstra fornøyd,............. men det er meg.(eks gir CO 757 med og uten WL mulighet for to modeller). Andre har selvfølgelig andre behov, men kan du ikke bare overse det?:D

Haha, ja, det minner meg på da SAS piloten på BGO også sneia borti no' og han sa på høyttalern at han ikke var vant til disse ekstra brede vinglets'a. Føler med'n.

Men tilbake til topic. Hva med å markere disse avgangene med fly med winglets som grønne avganger da? Slik NSB gjorde i sin tid. (kanskje de gjør det enda?)
Da var det vel rabattert ment, da, men prinsippet med grønn markering er vel det samme.

Back