Oppgradering Air Canada

LN-REF

ScanFlyer Gold
Medlem
Noen som veit kor mange Eurobonus poeng man må ut med for å oppgradere fra economy class på Air Canada fra Halifax til Heathrow?

Air Canada har et bra business class-produkt. Jeg har flydd med dem noen ganger. Det eneste du skal passe på er en del skikkelig sure gamle kjerringer. AC Executive Class er det eneste stedet jeg er blitt nektet å stå i toalettkø fordi en sur flyvertinne måtte på do og da måtte jeg gå bak i turistklasse. En bussjåfør kom også - og at han har forrang forstår jeg, men at jeg ikke kunne vente til de hadde gjort seg ferdig forstår jeg ikke...

Alt annet var helt utsøkt.

For å kunne benytte den nye oppgraderingsmuligheten, så må man ha Latitude billett, noe som er dyreste økonomiklasse. Denne klassen er priset til omtrent samme pris som restricted biz. Er med andre ord neppe noe som blir ofte benyttet.

Vi reiser vanlegvis på en svært billig sjømannsbillett med flere fordeler som dyrere biletter har, så da blir det vel ikkje mulighet for poeng oppgradering?

Og turen fra Halifax til London med AC i høst imponerte ikkje, mest faktisk pga sure gamle kjerringe som LN-KOG nevner!

For å kunne benytte den nye oppgraderingsmuligheten, så må man ha Latitude billett, noe som er dyreste økonomiklasse. Denne klassen er priset til omtrent samme pris som restricted biz. Er med andre ord neppe noe som blir ofte benyttet.

Dette gjelder alle Star Alliance poengoppgraderingene, så for de fleste er det da ubrukelig og koster mer enn det smaker, unntatt når man tilfeldigvis har en dyr economy billett

Husk at det mange firmaavtaler utstedes i dyre økonomiklasser mens prisene er mer midt på treet. Har f.eks vært borti å sitte med Lufthansas bookingklasse "B" til prisen for "Q". Sikkert lignende tilfeller med Air Canada. Da blir straks Star-oppgraderinger mer attraktive.

Er på veit over Atlanterhavet as we speak, framme torsdag neste veke.

Har ikkje fått reiserute for heimreisa enda, men er vel en mulighet for at det blir Air Canada igjen...

Da kom faktisk reiseruta og det blir samme som sist, altså Air Canada fra Halifax til Heathrow, videre med SAS via OSL til AES.

Ser at det er en S billett vi har og i tillegg må man ut med 35 000 poeng for oppgradering så da er det lite aktuellt!

Men, så spørs det om vi når flyet da, uvær i vente i mårga!

Back