Oppgave om Norwegian

96adrian

ScanFlyer Blue
Hei!
En venn av meg skriver en skoleoppgave om Norwegian i markedsføring. Han er nå kommet til produktet til Norwegian, og der trenger han hjelp. Jeg personlig har ikke flydd noe særlig med Norwegian, så jeg vet ikke hvordan det er ombord. Er det noen her som kan hjelpe med å beskrive Norwegian sitt produkt ombord i flyene?

Kommer tilleggstjenester, som bonusprogram, flyplass-skranker osv., også med under produktet til et flyselskap? Hvis ja, så er det også av interesse å vite hvilke slike tjenester Norwegian tilbyr.

Takker så mye for hjelpen :D

Hva har det med saken å gjøre?
16 år er vel hverken begrensende eller fordelaktig for hvordan man blir behandlet som reisende?

Nei, det er riktig, men det betyr også at muligheten for å bare ta seg en tur i forbindelse med en skoleoppgave sannsynligvis er noe begrenset. Jeg hadde iallefall ikke latt min 16-åring ta seg en flytur bare for å gjøre research for en skoleoppgave... I tillegg er det vel ikke akkurat slik at man nødvendigvis slik at man får en oppfatning av hele produktet til DY gjennom å ta en enkelt tur.

Først tror jeg man må starte med å definere hva som er produktet. En ting er ombordproduktet, men for de reisende er det en rekke ting på bakken før man reiser, ved innsjekk & på flyplassen (lounger, fast track sikkerhetskontroll osv.), ved spesielle hendelser (kanselleringer, forsinkelser), under reisen (f.eks. endring av billett, o.l.), og i etterkant av reisen (om det skulle oppstå et behov for kontakt med selskapet) som er viktig (og for mange er en del av disse momentene viktigere enn hva man får ombord). I tillegg kan man vel legge til lojalitetsprogrammer o.l., som også kan argumenteres er en del av produktet som leveres.

For å se hva DY tilbyr kan kanskje dette være en start: http://www.norwegian.no/Nyttig-pa-reisen/Reisetjenester/

Kort fortalt er DY et selskap som baserer seg på a la carte prising av sine tjenester, i motsetning til menybasert. Med det mener jeg at DY priser enkeltkomponenter ved reisen individuelt heller enn at man pakker elementene inn i en totalpakke. Ombord får man mye godt det samme som hos de fleste andre selskaper som opererer med buy on board (noe som ofte kalles for BOB), men litt personlige perferanser kan nok påvirke hvorvidt man synes å det som tilbys hos den ene er bedre eller dårligere enn hos den andre. Komforten ombord er, slik jeg ser det, mye godt den samme som hos de fleste andre selskaper (når vi ser bort fra business class på langdistanseflygninger, og business på kortdistanse hvor man har et ledig sete i mellom seg - dette er noe de som flyr ofte verdsetter stort).

Dette er en start. Kanskje andre også fyller på etterhvert.

Last edited:
Ikke noe annet enn at de fleste 16-åringer neppe reiser så mye alene eller med andre (foreldre o.l.) som det du signaliserer at du reiser.:)

Ja, det stemmer! :) Mine venner flyr kansje 6-10 ganger i året. Det er neppe mange som er 16år og flyr så mye som meg. Jeg ser dem hverfall ikke veldig ofte. Men kul oppgave han skriver da! :)

Last edited:
Back