Oppdatering vedrørende besøket til Obama og Air Force One

Status
Not open for further replies.

SK917

ScanFlyer Blue
Oppdatering vedrørende besøket til Obama og Air Force One

Jeg kan opplyse om at NSFF i dag har hatt samtaler med politiet på Gardermoen etter at de i går hadde et møte hvor muligheten for å kunne se på landingen eller kunne få en liten titt ble tatt opp.

Konklusjonen er at hele vest siden med vestre rullebane blir steng i det aktuelle tidsrommet når flyet skal lande og påfølgende dager ta av. Det blir ikke mulig å stå langs gjerdet/området på vestre side i dette tidsrommet, dvs. i en god stund før og etter at flyet kommer.

Det blir helt avstengt fra Flysamlingen videre oppover til GA-Terminalen, utkissplattformen ved SAS-Museet og videre opp til vollen. Ingen av disse stedene vil det bli mulig å ferdes.

Politiet er klare i sin tale; glem å ta turen til Gardermoen for å forsøke å se flyet lande og ta av!

Samtidig vil vi opplyse om at NSFF er veldig fornøyde med at Politiet og OSL har tatt henvendelsen om å få til et mulig sted å stå seriøst og behandlet det på en veldig profesjonell måte. De beklager at dette måtte bli sånn denne gangen men håper det ikke vil skape et dårlig forhold mellom NSFFs medlemmer og OSL/ Politiet som har et godt samarbeide.

Dette til informasjon

Styret NSFF
www.flyspotter.net

Re: Oppdatering vedrørende besøket til Obama og Air Force One

Jeg tar turen den 10 desember uansett hva de sier !!

Helt på tryne.

De kommer med store maskiner og trenger seg inn på landet. Så får vi ikke se. Skulle ikke være noe problem...

Helt på tryne.

De kommer med store maskiner og trenger seg inn på landet. Så får vi ikke se. Skulle ikke være noe problem...

Det hele handler om sikkerhet, sånn vil det alltid være. Terror kan skje i Norge også. Vi får bare respektere det.

Sikkerhet kommer alltid i første rekke.

Et tips er å stå helt ytterst i innenlandsdelen av terminalen. Det blir gjennom vindu, men er da bedre enn ingenting?

Der nekter neppe politiet dere å stå ;)

Stenge vestresiden, hmm.. Hva med å stå på gangveien langs med 35 i sørenden? Evt langs veien mot Trandum hvis det blir landing fra nord?

Stenge vestresiden, hmm.. Hva med å stå på gangveien langs med 35 i sørenden? Evt langs veien mot Trandum hvis det blir landing fra nord?

Politiet er klare i sin tale; glem å ta turen til Gardermoen for å forsøke å se flyet lande og ta av!

Eventuelt kan man bare respektere politiets beskjed?

Det vil nok være muligheter for å ta bilder av den fra vollen ved 19R mens den står parkert ved MIL regner vi med.

Vil nå tro at det vil være skjerpings der og? Er du på flyplassen har du liksom gått igjennom sikkerhetskontrollen...... ^_^

Hva med det nye runway hotellet? De må da ha rom med vindu mot rullebanen. Bare dumt om det lander på den andre rullebanen da! :rolleyes:

BF:cool2

Fy faen for en kommentar.
Flyet skal nå bli sett og fotografert uansett hva polti sier :headbang

Kanskje noen kan si HVOR en kan stå når de tar av ? Skal nå få dette sirkuset på brikken med min 100-400 linse den 11 desember

Last edited:

Fy faen for en kommentar.
Flyet skal nå bli sett og fotografert uansett hva polti sier :headbang

Kanskje noen kan si HVOR en kan stå når de tar av ? Skal nå få dette sirkuset på brikken med min 100-400 linse den 11 desember

I følge politiet: Ingen steder. Jeg mener at å høre på politiet er en relativt fornuftig ting..

Å krangle med en politistyrke som allerede er på nervesammenbruddets rand slår meg ikke som noen spesielt god ide ... men for all del - knock yourself out! :rolleyes:

hørt rykter om at politiet vill annmelde alle som ikke er kvalikifiserte nok til å ta bilder eller komme innenfor sonen som politiet sier er risikosonen! men som sagt BARE RYKTER, kan ikke bekrefte eller avkrefte dette!

Status
Not open for further replies.
Back