Oppblåsbar fly søkes

Re: Oppblåsbar fly søkes

Velkommen til forumet! Men det ville vær hyggelig om du holdt deg til skikkelig norsk mens du er her.
Oppblåsbare fly var veldig populært på 80-90 tallet. Vi hadde en Swissair 'delfin' hengende over billettskranken på FBU mens jeg jobbet der. BA hadde det samme ved siden av.

Noen av charterselskapene tilbyr kanskje slikt ennå?

Ved å søke på 'inflatable dolphin airplane' eller variasjoner på dette får du en del hits. Ebay har også noen, som f.eks. denne:

!BTIPivwB2k~$(KGrHgoH-CUEjlLlvzuyBKGzLfjqD!~~_1.JPG

http://cgi.ebay.com/Inflatable-Airp...5|66:2|65:12|39:1|240:1318|301:1|293:1|294:50

Last edited:

De siste jeg så var SAS 737er. CK og jeg hadde noen sånne liggende, men de er muligens fordelt til diverse barn som del av indoktr..., unnskyld, underholdningen. :cool:

Har faktisk ett oppblåsfly i samlingene - en Fokker fra Busy Bee.Jeg tror jeg fikk den av onkelen min som fløy der. Antagelig tidlig på, ja, åtti-tallet.

Last edited:

Finnes SAS sine 737 forsatt for salg? (Oppblåsbare fly selvfølgelig :lol: )

badedyr.jpg

DAT har et dolfin-lignende fly...eller var det omvendt?
Den koster en 50-lap og går an å få kjøpt på OSL.

Edit... den er kun å få kjøpt på OSL.

Last edited:

Wow, masse bra innslag. Ser ut som alle vil ha litt gummi hehehe... Takk, skal skjekke ut desse sidene ;)

Jeg hadde faktisk en SCANAIR-delfin/fly som liten....

Aner desverre ikke hvor den er blitt av, eller om den i det hele tatt finnes lenger...

Velkommen til forumet! Men det ville vær hyggelig om du holdt deg til skikkelig norsk mens du er her.
Oppblåsbare fly var veldig populært på 80-90 tallet. Vi hadde en Swissair 'delfin' hengende over billettskranken på FBU mens jeg jobbet der. BA hadde det samme ved siden av.

Noen av charterselskapene tilbyr kanskje slikt ennå?

Ved å søke på 'inflatable dolphin airplane' eller variasjoner på dette får du en del hits. Ebay har også noen, som f.eks. denne:

!BTIPivwB2k~$(KGrHgoH-CUEjlLlvzuyBKGzLfjqD!~~_1.JPG

http://cgi.ebay.com/Inflatable-Airp...5|66:2|65:12|39:1|240:1318|301:1|293:1|294:50

hehe skal prøve å holde meg til "skikkelig norsk" du må kunne klare å tilgi en brite som lære seg et så vansklig språk :)

Bedre med dårlig norsk fra en engelskmann enn SMS-norsk fra en innfødt ... ;)

Faktisk utrolig mye bedre med en som prøver og ikke alltid får det helt til, enn en som ikke en gang gidder å skrive alle bokstavene i ord. I perioder irriterer det vettet av meg (selv om jeg av og til gjør det samme selv på MSN...).

Jeg hadde en gang et fra Premiair.. ligger vel gjemt et eller annet sted :p

så moro med slik samling.. husker selv da eg dro med familien til mallorca med LTE i 1992 , der solgte også slike oppblåsbar fly. Men kjøpte ikke det selv..

CK, fikk ikke du en fin oppblåsbar AY-kjerre av meg en gang, eller hvem var det?

Joda - jeg fikk både Finnair og Malev. Malev-saken levde i en en uke i bassenget i Toscana for to somre siden, helt til den møtte noen nederlandske terrorister (les småunger) som punkterte den. Finnair-saken ligger i kjelleren og venter på sommeren!:up:

Back