Onsdag - Lillelørdag

kimpe

Jet-setter :)
Medlem
Onsdag - Lillelørdag

God aften/morgen!

Alt etter som hvor du er. Dette skrives fra Azteca på South Beach i Miami, gnavles taco og drikkes margariter. Bra man har teamsmøte kl 06.30 lokal tid…

Goodtime Hotel hvor jeg bor viste seg å være knallbra, fant også ut at det er crewhotel for SAS og ITA. Sto å sjekket inn mens hele crewet fra CPH skålte i Champagne i resepsjonen:)

Fikk litt PanAm feeling. I kveld sto et ITA crew og skålte de også… hehe.

Håper det SNØR hjemme, her er det 24 grader nå.

God kveld/natt/morgen fra South Beach!

Kim

Re: Onsdag - Lillelørdag

God morgen fra Bangkok :)
Etter en god uke på roadtrip oppe i vakre nord Thailand, er hverdagen tilbake her og nå nytes dagens første kaffe i stua hjemme sammen med litt sjokolade.
Frokosten er planlagt utomhus i dag, så må en på litt shopping av ulike forbruksartikler til heimen.
Ha en strålende flott onsdag :)

8a94dd63c53ae14e207e8287bb6a6469.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

God aften/morgen!

Alt etter som hvor du er. Dette skrives fra Azteca på South Beach i Miami, gnavles taco og drikkes margariter. Bra man har teamsmøte kl 06.30 lokal tid…

Goodtime Hotel hvor jeg bor viste seg å være knallbra, fant også ut at det er :pcrewhotel for SAS og ITA. Sto å sjekket inn mens hele crewet fra CPH skålte i Champagne i resepsjonen:)

Fikk litt PanAm feeling. I kveld sto et ITA crew og skålte de også… hehe.

Håper det SNØR hjemme, her er det 24 grader nå.

God kveld/natt/morgen fra South Beach!

Kim

Dessverre snør det nok ikke, men paa Cnausen og lille Cnausen SNER det !! På Ris har det nok aldri snødd - ø finnes vel ikke i det alfabetet :p

Broder EB jobbet vel noen aar paa Reros :p

Her i vest er X5’en pakket for reisen til Bend og Thxsgiving med familien - avreise ved 08:00 tiden og klar for en god ankomst IPA fra et lokalt Bend bryggeri i morgen

G’whatever. På Fornebu gikk det i mange dialekter, men på den lokale Bærumsdialekten heter det sne. Og det gjør det fortsatt. Basta.

Litt sånn påskeukeaktig her i Ameriken. Vi er ikke vant med slike inneklemte dager og uker. Men i beste tradisjon har jeg fri fredag etter Thanksgiving, så det betyr at arbeidsuken slutter brått onsdag.

Sitter forøvrig og syns litt synd på meg selv. Tannlegen stakk av med både to hjørnetenner og en neve dollar i går. Men heldigvis dekker forsikringen en god del av det .. Vet ikke hvorfor, men i motsetning til første besøk, ba han ikke for meg denne gangen. Kanskje han allerede har forstått at jeg er fortapt. Og takk for det.

Amen og out.

Glad onsdag- enn så lenge uten sne. Ellers er vi vel fortsatt også noen som sier frem…i og for seg også noen av oss som fortsatt kan forskjellen på kj og skj lyden…slikt henger ofte sammen;-) Nu kaffe før banen tar meg opp til toppen av Oslo.

Morn fra fra RE11, hvor klistremerker på toget mener jeg er på Vossebanen. Satser på å ende opp i Elvebyen uansett.
Forøvrig så fantes det ikke et fnugg med sne de fire årene jeg bodde i Bærum, men til tider mye snø

Miami... Bankgkok.. Blir sjuk av disse god morgen trådene. God morgen fra bortekontoret i relativt den kalde og mørke hovedstaden. I dag blir det mye Midtøsten.. To møter med klienter fra gamlelandet, lunsj med en gammel kunde fra Dubai, arabisk middag hjemme og så skal det pakkes til junior som reiser med EK160 i morgen med min kone.

Ikke nok med det... Pokker meg "våpenhvile" i Libanon.

Mornings fra kontoret. Espresso i koppen, ting under kontroll, og vurderer stikke tidlig, så jeg får meg en løpetur mens det ennå er lyst ute. Både svømming og hockey står på programmet for barna, så får sett innsiden av noen haller i dag også. Ha en fin dag.

Glad onsdag- enn så lenge uten sne. Ellers er vi vel fortsatt også noen som sier frem…i og for seg også noen av oss som fortsatt kan forskjellen på kj og skj lyden…slikt henger ofte sammen;-) Nu kaffe før banen tar meg opp til toppen av Oslo.

Dette fikk meg til å mimre om min fine gode tante, dessverre ikke lenger med oss pga ALS :( , som alltid rettet på meg når jeg sa "Oschlo".. "OssSssLo, ikke "oschlo" :D

...god morgen fra tåkeland i NW Tyskland, jeg fikk litt skryt på jobb i går og flyter greit på den i dag :fly Fått bestilt alt jeg ville ha på black week/friday/month whatever, mannen får masse kjøkkengadgets så han kan kokkelere god mat til oss :stir I mårra får jeg (forhåpentligvis) det jeg ønska meg til bursdagen, nemlig Esproen. Skal kjøpe ekstra gode kaffebønner i dag.... :wow:

Morn fra et snefritt Lommedalen. Eneste som minner meg om lille lørdag, er skallebanken etter fredagens fest som man ofte opplever på lørdager. For meg er det derimot en influensa som ødelegger. I går startet black friday salget hos Norse. Jeg sjekket BKK-Oslo og prisene i Premium var ca 1100kr lavere en forrige uke. Dvs 7100,- mot 8200,- Etter et par timer gikk jeg inn igjen for å booke, da var prisene økt til nesten 11.000,- Vi var tydelig vis ikke de eneste som ventet på et salg. Dermed blir det økonomi klasse på oss. Sete 24 G og H er booket. Jeg har funnet ut at vindus sete på 787 er ubehagelig, stolbeinet står helt inntil veggen, dermed blir man sittende på skrå, noe som er ubehagelig i 14 timer. Med 15kg innsjekket, sete reservasjon og hovedmåltid kom det på 10.800 for 2. Vi utsatte avgangen fra 07feb til 09.feb da den går 3:10 senere, så vi slipper å møte opp kl 06:00. Ferien blir da på beskjedne 43 dager. Vi får se hva vi bruker de 2 dagene på. Tar vi med oss filipinene også?, så har vi gjort rent bord i sør øst Asia. Bare N Korea og Myanmar som mangler i den delen av Asia når turen er over.
Nå skal jeg øyeblikkelig ned å bestille nytt pass. Bestilte time sent i går kveld, så ikke mye kø å snakke om.

Morn fra et snefritt Lommedalen. Eneste som minner meg om lille lørdag, er skallebanken etter fredagens fest som man ofte opplever på lørdager. For meg er det derimot en influensa som ødelegger. I går startet black friday salget hos Norse. Jeg sjekket BKK-Oslo og prisene i Premium var ca 1100kr lavere en forrige uke. Dvs 7100,- mot 8200,- Etter et par timer gikk jeg inn igjen for å booke, da var prisene økt til nesten 11.000,- Vi var tydelig vis ikke de eneste som ventet på et salg. Dermed blir det økonomi klasse på oss. Sete 24 G og H er booket. Jeg har funnet ut at vindus sete på 787 er ubehagelig, stolbeinet står helt inntil veggen, dermed blir man sittende på skrå, noe som er ubehagelig i 14 timer. Med 15kg innsjekket, sete reservasjon og hovedmåltid kom det på 10.800 for 2. Vi utsatte avgangen fra 07feb til 09.feb da den går 3:10 senere, så vi slipper å møte opp kl 06:00. Ferien blir da på beskjedne 43 dager. Vi får se hva vi bruker de 2 dagene på. Tar vi med oss filipinene også?, så har vi gjort rent bord i sør øst Asia. Bare N Korea og Myanmar som mangler i den delen av Asia når turen er over.
Nå skal jeg øyeblikkelig ned å bestille nytt pass. Bestilte time sent i går kveld, så ikke mye kø å snakke om.

Nord Korea er vel ikke i sørøst Asia men i nordøst Asia? Ganske langt fra Nord Korea til Myanmar for å si det sånn. Jeg kan anbefale Nord Korea bare for å ha vært der, men de holder vel fortsatt grensene høvelig stengt pga covid (de har riktignok startet opp igjen med turister fra Russland så det nærmer seg nok noe at flere kan besøke) - leser nå at de antagelig vil gjenåpne for turister i løpet av 2025.

Jaja god dag fra Oslo - hvor jeg har fått trent og unnagjort noe små praktiske ting.

Last edited:

God morgen fra Santiago. Gårsdagens næringslivsmottakelse i huset gikk på skinner. Mye spennende som skjer her sør. I kveld kommer sjømannspresten på middag så det er god variasjon.

God ettermiddag fra Forus,
Business as usual her i O&G bransjen. Travel møtedag her.
I kveld medlemsmøte i det lokale NJK som står på programmet.
Ha en fin dag.

Det heter altså Snø! Ferdig med den saken!
(Klarer meg forøvrig godt uten her i urbane strøk....)

Det heter nå uansett MAKAN, uansett sted.

Her pakker man for morgendagens avreise til Mexico City og en helg med jobb. Det er jo ikke en tid av året der det passer sånn inni granskauen hjemme at jeg skal bort i 5 dager. Men sånn er det.

Nå skal det bare pakkes. Denne gangen må selv håndbagasjemonsteret sjekke inn bags. Sjekket hvor mye jeg kunne sjekke inn på AF og om bagasje står det at jeg kan ha med 2 håndbagasje pluss personal item, og så sjekke inn 2 bags. Det er jo relativt mye håndbagasje, men altså ikke nok. MAKAN

Noen som kjenner til om immigration er mye kø i Mexico? Har ikke vært der siden Mars 2020 og da var det naturlig nok litt stille.

Ha en best onsdag!

Mange muligheter ....

The word "makan" has multiple meanings and synonyms depending on the language:

Nepali: A synonym for "makan" is "makāna". It can mean "place," "station," "house," "dwelling," "flat," or "apartment".

Malay, Singapore, and Brunei: A synonym for "makan" is "food" or "eating".

Arabic: A synonym for "makan" is "location".

G’whatever. På Fornebu gikk det i mange dialekter, men på den lokale Bærumsdialekten heter det sne. Og det gjør det fortsatt. Basta.

Halla Blæring. Så du er fra Bærum!
Ille bra.

Back