Online check-in Norwegian?

Køsiling praktiseres nok litt strengere på OSL når man skal reise DY, og det er helt rett synes jeg, selv om det kan være rom for fleksibilitet også. Dette gjør at bagdropkøen på DY oftest går kjapt, selv når den er lang.

SAS er vel ganske strenge på at du skal skrive ut bagtag før du går inn i bagdroppen. Husker en gang automaten ikke ville skrive ut på min booking, så jeg ble sendt direkte i skranken. Da sa de at det var helt ok å bare gå rett dit (bagdrop) neste gang, noe jeg også gjorde, men da var tonen en helt annen. Snakket med en ansatt etterpå som fortalte at bagdrop alltid requires bagtag.

Sjeldent jeg flyr DY med bagasje, men jeg har aldri hatt noe problem med deres automatinnsjekk. Selv om vi lever i 2011 fungerer det helt fint og jeg får som regel de setene jeg vil ha. Skulle dog gjerne sett OLCI, selvfølgelig. :)

Det står jo ganske tydelig på sas.no:

Bagasje å sjekke inn?
Har du bagasje å sende henter du bagasjelapper i en av våre automater eller i skranken om automater ikke finnes.

Og nå har vel de fleste stasjoner automater, så det siste er jo lite aktuelt.

Bringer opp denne siden DY ennå ikke har online innsjekk.

Hva tid før flight åpner automatene for innsjekk?

Bringer opp denne siden DY ennå ikke har online innsjekk.

Hva tid før flight åpner automatene for innsjekk?

Jeg tror de åpner 24 timer før på automatene. Jeg tror ikke man kan levere noen bagasje før 3 timer før avgang, så noe poeng med å sjekke inn så lenge før en 3 timer er det ikke...

Og nå begynner norwegian endelig med online innsjekk 24 timer før flyvning. Du kan sjekke inn via Min side eller reiseassistenten!

http://www.norwegian.no/kundeservice/Reiseinformasjon/fremmote/

Online Check-in
Online Check-in er tilgjengelig for flesteparten av destinasjonene innad Europa 24 timer opp til 1 time før avreise. For å sjekke inn online og få tilgang til ditt boardingkort, logg inn under «Mine reiser» og følg instruksene.

Du kan også sjekke inn via din SMS-billett eller Norwegian Reiseassistent (mobil-applikasjon). Husk å medbringe ditt boardingkort til flyplassen.

Dersom du reiser med innsjekket bagasje, kan bagasjelapp hentes ut i innsjekk automatene på flyplassen. Bagasjen må være levert i innsjekkskranken i henhold til vår innsjekk frister.

Dersom du reiser med håndbagasje, sjekk inn på internett og vis ditt boardingkort i sikkerhetskontrollen og ved gate. Passasjerer må forholde seg til angitte innsjekkingsfrister.

For å endre billetten etter at du har sjekket inn, ring vårt kontaktsenter.

NB: Barn som reiser alene eller passasjerer som reiser med dyr må sjekke manuelt inn på flyplassen.

DET var ikke noe for tidlig..... :rolleyes: Men gledelig at de endelig kan tilby tjenesten.
Jeg lurer imidlertid på hva årsaken er til at de har ventet så lenge med å tilby dette.Jeg mener , det er jo ikke akkurat sånn at de har komplekse reiseruter og interlining å ta hensyn til..... ?

DET var ikke noe for tidlig..... :rolleyes: Men gledelig at de endelig kan tilby tjenesten.
Jeg lurer imidlertid på hva årsaken er til at de har ventet så lenge med å tilby dette.Jeg mener , det er jo ikke akkurat sånn at de har komplekse reiseruter og interlining å ta hensyn til..... ?

SAS, Lufthansa osv har jo hatt dette i mange år så skulle bare mangle at DY kommer etter nå. Særlig på utestasjoner har dette vært en kilde til frustrasjon.

Last edited:
Jeg mener , det er jo ikke akkurat sånn at de har komplekse reiseruter og interlining å ta hensyn til..... ?

De har hatt ymse forskjellige utestasjoner med ymse forskjellige systemer, og har vel derfor ikke valgt å prioritere det frem til nå. Selv SAS er/var jo prisgitt handlingagenten en del steder (eks. TXL)

Last edited:
Vil en kunne velge sete?

Testet nettopp innsjekking med reiseassistenten, og fikk tildelt sete automatisk. Var den første som sjekket inn, og fikk tildelt et midtgangsete på en av de bakerste radene. Får ikke endret setet før jeg kommer til flyplassen imorgen. Jeg vil ikke ha det setet jeg ble tildelt, og siden man ikke får endret det før man kommer til flyplassen, må jeg si jeg ikke helt ser poenget med OLCI hos Norwegian.

Last edited:
Testet nettopp innsjekking med reiseassistenten, og fikk tildelt sete automatisk. Var den første som sjekket inn, og fikk tildelt et midtgangsete på en av de bakerste radene. Får ikke endret setet før jeg kommer til flyplassen imorgen. Jeg vil ikke ha det setet jeg ble tildelt, og siden man ikke får endret det før man kommer til flyplassen, må jeg si jeg ikke helt ser poenget med OLCI hos Norwegian.

Helt enig, må kunne velge sete skal dette være noen vits. Mailet Norwegian om dette, de oppfordret jo folk til å maile inn om evt forbedringer.

Men heldigvis har jeg fått tildelt greie seter, siste 2 gangene 01A.

Jeg tipper at de ville vente til Altéa var oppe å gikk på de større stasjonene før de lanserte OLCI.

Men, når de først gjør det hadde det vært fint å få valgt sete. Noe jeg håper og regner med kommer etterhvert.
Hele poenget med OLCI spør du meg er å haie de beste setene før de andre...

Sett utrolig mange med seq.nr fra 1-10 som har seter laaangt bak. Noen med midtsete tilogmed. :up:

Testa dette to gangar. Seq #1 på begge, og bakerste rad... Det er verdilaust. Fekk då ordna til nødutgang på flyplass, men det kunne eg jo gjordt læll...

Gikk selv på denne "smellen" og ble tildelt 25B til CPH i ettermiddag. Videre til AGP har jeg betalt for sete så der funket det fint

Back