One-Two-Go suspenderer operasjonen

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
One-Two-Go Airlines, one of Thailand's three main budget carriers, will cease operations temporarily, starting on Tuesday, to allow time for a financial restructuring.

The decision for a 56-day grounding followed mounting cost pressures spurred by ballooning oil prices, fierce competition from rival airlines, falling domestic passenger demand and the poor business outlook.

http://www.bangkokpost.com/190708_News/19Jul2008_news002.php

De sliter i Oesten ogsaa ....

.

Etter å ha sett de flyene de flyr med, vil jeg under henvisning til en annen tråd jeg så her i går, si at de kunne reklamere med at

"Våre fly er utrolig mye eldre enn dressene dine!!"

BF:cool2

Men Orient Thai fortsetter med sine antikke B747 til Hong Kong og Seoul.

Fløy med "one 2 go" for to år siden i en MD. Mener det var en X-Continental maskin? Trist at de forsvinner, men det baner nok veien frem for videre ekspansjon for Bangkok airways som sitter med rettighetene på flere store turistflyplasser i Thailand.

Last edited:
Om man leser litt på pprune.net så vil man se at "financial rewstructuring" er det minste problemet de har. Mellom at AOC'et ser i beste tilfelle ut til å være basert på i beste tilfelle løgner og forfalskning av en god del papirarbeide og en del brnue konvolutter gjør at jeg ville tenkt meg om to ganger før jeg satte meg i de flyene.

-A

Har flydd med One-Two-Go et par ganger, sist dagen før ulykken i Phuket i september i fjor. Skulle egentlig til Phuket samma dag som ulykken, da med One Two Go, men bråbestemte meg for å dra til Krabi dagen før i steden. Tror kanskje det var et lurt valg...
Uansett går det en hel del snakk om pilot standarden deres, ikke alle pilotene er visstnok helt oppegående. Foretrekker nå NOK Air :)

Both One-Two-Go and its parent company, Orient Air, were condemned by the director of the Department of Civil Aviation, Chaisak Aungsuwan, following the release of findings concerning the causes behind the fatal crash of a One-Two-Go aircraft at Phuket airport . Both airlines are accused of breaking aviation law, with One-Two-Go the worst offender.

http://www.chiangmai-mail.com/current/news.shtml#hd4

Orient Thai har jo en rekke med godt brukte 747-200 maskiner. Jeg har nesten uten unntak kun sett disse fjernparkert i Bangkok og Phuket. De fleste av disse er nok godt modene for dynga, men flyr de fortsatt? (eller gjorde inntil dette?)

Dessverre er vel noe av det som kommer fram i posten til TG923 en virkelighet som er mer utbredt i Sydøstasia enn de fleste ønsker å vite.
Nepotismen florerer, hjørner kuttes og regler tøyes lengre enn langt.
Det er bra, men samtidig interessant å se at Thailandske luftfartsmyndigheter strammer til nå, og jeg lurer på hvorfor dette skjer nå.

Back