One-stop til San Diego, i rett linje !!

SQ 777

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Det begynner å krible litt i magen før torsdagens lille ferieavgang. Har hatt noen turer i senere tid, men alle sånn 2-3-4 netters, nå hele 9 netter ( 10 borte fra Lillestrøm ).

Dette blir den første av ialt tre one-stop til Junaiten via EWR. Først SAN, så HNL i mars og PHX i juni 2008. Meget bra priser.

SAN ble kjøpt 02.02.07 for kr. 6.045 pr. pax. HNL kr. 8.048 den 29.04. og PHX kr. 5.621 den 17.07. Alle med 100 % bonuspoeng og 50 % ekstra for FB sølv og etter SAN hele 75 % ekstra ”gullpoeng” til HNL og PHX.

Blir jo litt uvanlig med 752 ( har hatt FI til BOS ) over dammen. 738 videre. Topp seter sikret OSL-EWR-OSL ( rad 16 ).

Siden det sikkert blir fler og fler som vil gjøre dette, vil jeg skrive en trip-report og spesielt om det som kan interessere, hvordan transitten CO til CO går på EWR etc. Fire år siden vi var der og enda lenger siden vi hadde direkte transit ( begge ganger SK over og CO videre ).

I SoCal blir det også en uke med Lincoln Town Car , ”på lykke og fromme”. Prøver å få med Palm Springs og titte på husene til de som valgte en annen karriere en det jeg gjorde !!:cool:
 
Hvor mange er det som reiser? En tre seter på 757 faller ikke inn under "topp seter" hvis du er en eller to som reiser sammen... Gleder meg til rapporten...
 
Jeg kan svare EB. Rad 16 er exit rad med meget god plass, og siden flyet ikke blir helt fult så kan det være en mulighet for at herr og fru SQ får hele tre seteren alene. Og skal det blir bedre en det så må man sitte på rad 1-4 - BusinesFirst.

S
 
Til og med jeg, klarte å komme meg til og fra 15A uten at 15B og C behøvde og reise seg opp, og da vil jeg påstå at det er ekstremt god plass..
 
15 er også en kjemperad på CO, eneste lille kneiken er at setene ikke kan legges tilbake. Dette har vel lite eller ingenting å si på en tur i dagslys slik som CO39 er, men på nattflighten tilbake kan det nok være greit å kunne legge tilbake setet.
 
He, he EB, herr og fru SQ 777 er kun to, men det gjør ingenting med treseter. Fruen har heller ikke noe imot midtsetet, hun er ganske "liten" og sitter brukbart t.o.m. ved 29 " pitch.

Siden 777 og 747 er favoritter må en leve med det. KL/AF 777 har 3+3+3. Riktignok har UA 2+5+2, men nå er ikke UA aktuell om dagen.

Selv om A330/340 ikke er helt favoritt, så innrømmer jeg gjerne at etter mange NW A332/333 turer i senere tid, at jeg liker den. Spesielt toseter ved bulkhead.:thumbup

I tillegg har KL to tosetere helt fremme ved bulkhead på deres 777 som Elite kan forhåndsbestille. 10 AB OG 10 HJ. DER SITTER MAN GODT !!:exclaimation;)
 
Sjekket inn 24 timer før og fikk toppsetene på rett rad ( 16 ). Håper det 3. sete på raden blir tomt.

CO sendte e-mail med påminnelse også. I prosessen måtte vi krysse av for hvor mye bagasje og med en påminnelse om 23 kg regelen.

Grei og lettvint prosess.

Står vel opp en tur i natt og sjekker hvor/hvordan flyet fra EWR ligger an i løypa. Kjekt de viser med kart fra Fligtview med nøyaktig poisjon.^_^
 
Gleder meg til å lese på international og domestic rapport fra CO - et av mine favorittselskap - i allefall før alliansetiden!
 
Kontaktet Dag og fikk vite at vi skal ha "ship 104" i morgen som komer inn fra TXL. Den skulle opprinnelig gå til BCN.......^_^
 
Joda, EB, men jeg er en snaal type, tar IKKE med PC paa ferie ( og minimalt paa nettet paa cafeer ) og er naa i San Diego etter dagens langtur med Cadillac DTS og inne paa nettet for foerste gang for aa sjekke poengene paa FB . De droesser inn i et meget raskt tempo. I tillegg tittet paa forumet.

Lang rapport er skrevet med penn i en notisbok og vil renskrives naar jeg er hjemme.. Helt topp tur. CO er topp og dette er den eneste fornuftige maate aa reise til NYC og til mange US destinations.:nor:USA;).

Bare et par stikkord. Smekk fullt midt i november, lavsesong ??. Mye motvind og flightime ble oppgitt til 8. t 49 min, men vi landet etter noyeaktig 9 t. 10 min airborne. Litt forsinkelser ved EWR , mye daarlig vaer i nordoest US.

Bare et lite spoersmaal til flygere paa forumet. Hvor lenge kan en egentlig tyne en 757 ?
 
Heisann SQ 777

Bare et lite spoersmaal til flygere paa forumet. Hvor lenge kan en egentlig tyne en 757 ?

Med 9:10 i luften var nok ikke mye fuel igjen... men det gaar som regel bra... :lol:

Vi setter paa carbon bremser til neste aar og da faar vi vel 700 lbs tilbake... nok til 3 minutter mer...:p

Har du det fint Reidar... og nyter ferien uten PC'en...;)

Dag
 
Heisann Thomas,

Ja, hadde jeg hadd litt "pull" skulle jeg nok fikse dette...^_^

Vi starter denne uken med to (2) modifiseringslinjer med nese til hale og naa kommer disse flyene med nye economy seter og AVOD paa loepende baand... De skal bli ferdig mot enden av 2008.

Dag
 
Back
Top