One of these days..

Thomas

ScanFlyer Rusty
Røros Trondheim BX 608 1000 Forsinket 1200 Coast Air 8
Frankfurt SK 4751 1000 Forsinket 1115 SAS Braathens 34 Gate closed
Harstad/Narvik DY 224 1005 Avreist 1056 Norwegian 26 Gate closed
Munchen DY 1156 1010 Forsinket 1125 Norwegian 46 Gate closed
København SK 1455 1015 Forsinket 1130 SAS Braathens 39 Gate closed
Borlenge/Falun HS 622 1025 Forsinket 1110 Svenska Direct 37A Gate closed
Stockholm SK 864 1025 Avreist 1043 SAS Braathens 30 Gate closed
Bergen DY 610 1040 Forsinket 1255 Norwegian 20
Alicante SK 7525 1045 Avreist 1110 SAS Braathens 36 Gate closed
Geneve DY 1602 1050 Forsinket 1120 Norwegian 53 Gate closed
Bodø SK 4106 1050 Forsinket 1120 SAS Braathens 19 Gate closing
Frankfurt LH 3133 1055 Forsinket 1200 Lufthansa 40 Gate closed
Bardufoss SK 393 1055 Forsinket 1130 SAS Braathens 11
Alta DY 264 1100 Forsinket 1135 Norwegian 29 Go to gate
Krakow DY 1046 1100 Forsinket 1310 Norwegian 51
Trondheim SK 342 1110 Forsinket 1125 SAS Braathens 20 Boarding
Stavanger DY 566 1125 Forsinket 1315 Norwegian 15
Trondheim DY 752 1135 Forsinket 1320 Norwegian 21


Fryktelig til forsinkelser på morran, trudde ikke tåka hadde SÅ mye å si?
 
Hvor lang tid tar det nå får det kommer:
1) Det er SAS sin feil
2) Det er Norwegian sin feil
3) Det er aldri tåke eller dårlig vær på Hurum

:lol
 
Mon tro om dette kan være årsaken? ^_^

ENGM 231018Z 00000KT 6000 1400SW R19R/0550N R01R/P1500U BCFG SCT002 M14/M16 Q1011 TEMPO 1200 BCFG BKN001=

LVP og hele sulamitten forsinker fort....
 
Den tåken + mange kuldegrader skaper ekstreme isdannelser i flymotorene,flere cm tykke islag på motorbladene.:cry:
 
Det er ikke tåke på Hurum i dag, i alle fall! Østlandet har nydelig vintervær med CAVOK, med unntak av et begrenset område på Romerike. Gjett hvor?

:colgate:
 
Originally posted by Falcon

Det er ikke tåke på Hurum i dag, i alle fall! Østlandet har nydelig vintervær med CAVOK, med unntak av et begrenset område på Romerike. Gjett hvor?

:colgate:

I det jeg leste dette første gangen, holdt jeg på å svare: "ikke her, hvertfall".

Etter 5 minutter endrer jeg svaret til: "her".

Ja, jeg sitter på OSL..
 
Originally posted by ENGM RAMP

Mon tro om dette kan være årsaken? ^_^

ENGM 231018Z 00000KT 6000 1400SW R19R/0550N R01R/P1500U BCFG SCT002 M14/M16 Q1011 TEMPO 1200 BCFG BKN001=

LVP og hele sulamitten forsinker fort....

hvorfor brukes ikke betegnelsen FZFG?
 
Originally posted by MountainDew

hvorfor brukes ikke betegnelsen FZFG?

Gjorde vel ikke det da, men de gjør det nå:

>>> ENGM (OSLO/GARDERMOEN) <<<

METAR 231412Z 00000KT 0300 R19R/0650VP1500U R01R/0750VP1500U FZFG
VV001 M12/M13 Q1010 TEMPO 0700 FZFG VV002

TAF (FC) 231400Z 231524 VRB03KT 0500 FZFG VV001 TEMPO 1524 4000 BCFG
BKN004 PROB30 1518 CAVOK

TAF (FT) 231100Z 231818 VRB05KT 4000 BCFG BKN004 PROB40 1806 0500
FZFG VV001 BECMG 0609 36010KT CAVOK


Uten sammenligning forøvrig:

>>> ENTO (SANDEFJORD/TORP) <<<

METAR 231420Z 34003KT CAVOK M04/M09 Q1011

TAF (FC) 231400Z 231523 VRB03KT CAVOK

Har ikke sett en så blå himmel på mange måneder faktisk.... :p
 
Originally posted by MountainDew

Originally posted by ENGM RAMP

Mon tro om dette kan være årsaken? ^_^

ENGM 231018Z 00000KT 6000 1400SW R19R/0550N R01R/P1500U BCFG SCT002 M14/M16 Q1011 TEMPO 1200 BCFG BKN001=

LVP og hele sulamitten forsinker fort....

hvorfor brukes ikke betegnelsen FZFG?

Det er det fordi der ikke er noen kode som heter BCFZFG og sikten må være under 1000m for å kalle det FG (eller FZFG for den saks skyld)...så derfor brukes BCFG for å indikere "patches of fog" og det hele bunner ut i begrensninger i kodene!! :)

T
 
Er det ikke genialt å legge en flyplass ved en innsjø og ei elv? Og så ha half-speed exits i tillegg... :lol: :p :colgate: :drunk: :clap
 
Noen bilder fra Tåkemoen! SGS fikk det travelt med å tine motorer både på SAS og Norwegian.
 

Attachments

  • 23012007013.jpg
    23012007013.jpg
    59.6 KB · Views: 18
  • 23012007015.jpg
    23012007015.jpg
    96 KB · Views: 19
  • 23012007024.jpg
    23012007024.jpg
    119.9 KB · Views: 18
  • 23012007026.jpg
    23012007026.jpg
    122.8 KB · Views: 20
Vi satt ombord i LF404 fra 09:10 tirsdag morgen, og kom avgaarde klokken 11.40...mesteparten av tiden ventet vi paa varmluft for aa tine is paa viftebladene i motorene!!!
 
Back
Top