Ombooket men ingen downgrade voucher

doffer

ScanFlyer Blue
Hei,

Skulle fly London-Trondheim via Cph i eco extra idag. Lhr-cph ble kansellert, og måtte derfor via Oslo. Derav mistet jeg eco extra på 1/3 av turen og EBG lounge access. Spørsmålet mitt er hvorfor dette ikke gir meg en downgrade voucher. Jeg har jo booket via cph nettopp for å få Extra på begge legs, og sitte foran får jeg jo uansett som EBG innenriks. Mao får jeg ikke det jeg har betalt for.

Tanker?

Det kan være de ser på Eco og EcoExtra som samme kabin, og at du derfor ikke har rett på downgrade-kompensasjon. Ta det evt. opp med SAS

SAS skiller mellom Economy Extra og Economy på longhaul i hvert fall (ift. downgrade), så blir overrasket om de samme reglene ikke skulle gjelde på shorthaul også. Ta kontakt med SAS, henvis til EU-reglene, så vanker det fort noen kroner på konto (60% av billettprisen for den delen av reisen hvor du ble nedgradert, om jeg ikke husker feil).

Sas pleier da å gi poeng for opprinnelig reiserute. Så her skal du ikke bli skadelidende poengmessig som følge av ombooking. Servicemessig blir kanskje en annen sak?

BF:cool2

Ta kontakt med SAS, henvis til EU-reglene, så vanker det fort noen kroner på konto (60% av billettprisen for den delen av reisen hvor du ble nedgradert, om jeg ikke husker feil).

Jeg regner med det er OSL-TRD det gjelder og da er det 30% av billettprisen du betalte for den strekningen.
Men om det blir regnet som en downgrade?

Jeg vet ikke hvilke regler de har, men du faar jo et daarligere produkt enn du har betalt for, saa en kompensasjon er paa sin plass.

Back