Dersom det skulle kompenseres for dette faller jo hensikten bak egenkapitalskravet bort..... I tillegg er det jo ikke slik at det koster deg noe mer, det er ingen utgift, men en investering -- det er bare finansieringen av investeringen som her må endres -- og det var vel nettopp derfor man innførte dette kravet. Så det faller på sin egen urimelighet.Nå må jeg ut med 15% egenkapital for boliglån, istedenfor 10. Men lønna mi, den skal stå på stedet hvil? Uaktuelt
Uten at jeg er sikker på det, mener jeg det ble hevdet i en av avisene nylig at man ventet seg 1 prosent prisstigning det neste året... Var det 1% man streiket for?Jeg kan ikke så mye om økonomi og verdenssamfunnet, men hvordan skal noen få meg til å jobbe med 100 % innsats når jeg ikke blir satt pris på, og ikke får en lønnsøkning som står i svar med utgiftsøkningen? Skal jeg få mindre og mindre fordi de store gutta skal ha råd til nok en villa i utlandet? Greit verden er et hardt sted, men gi meg iallefall en anstendig lønnsslipp!
I Norge, hvor "alle" har råd til to ukers Syden-ferie en gang i året, er det ikke snakk om å ikke ha anstendig lønnsslipper for de aller, aller fleste.
Jeg ser også en voldsom gjerrighet blandt Nederlenderne, så en middelvei ville kanskje ikke vært å forakte!Etter at jeg flyttet til Nederland, ser jeg hvor sløsete vi nordmenn er