Om reise til og opphold på Kanariøyene

Re: Reisetips - Gran Canaria

Jeg elsket Granka, bodde i Puerto Rico som er supert utgangspunkt for fotturer, også er Mogan en skikkelig søt liten naboby man kan gå til. Det beste med Granka var for meg leiebil og kjøring rundt i fjellet + gåturer. Det er utrolig flott der oppe. Langt borte fra kjipe norske kjøpesentre.

Likte godt Hotel Cristina jeg. Egentlig helt ordinært, fine priser. Men fin utsikt på balkongen nede i utendørsbaren. Ble noen timer med meg selv, drinker og noen cigarillos der :)
https://www.dreamplacehotels.com/es/hotel-cristina/

Enig der. Fruen og jeg var der i midten av desember i fjor. Det er bare frokost buffet som er inkludert, men fullt av gode og rimelige restauranter en kort spasertur unna.

https://www.youtube.com/watch?v=gyu-FBZzy9E

Scooter01

Ser ut som det kan være verdt å undersøke nærmere, to ulike anbefalinger her inne hjelper også på, men rater dere det som 5-stjerners?
Vi har "stamhotell" litt utafor sentrum av byen. Det heter Santa Catalina. Er veldig hyggelig med god mat, bassenger og faktisk ofte mange Spanske gjester.

Kort bil eller taxitur unna alt.

Dette er egentlig akkurat noe sånt jeg kunne tenkt meg, hadde man vært 2 eller flere så hadde det fort vært en no brainer mtp prisen. Må vel vurderes likevel.

Jeg elsket Granka, bodde i Puerto Rico som er supert utgangspunkt for fotturer, også er Mogan en skikkelig søt liten naboby man kan gå til. Det beste med Granka var for meg leiebil og kjøring rundt i fjellet + gåturer. Det er utrolig flott der oppe. Langt borte fra kjipe norske kjøpesentre.

Det må fort bli en dag med leiebil for utflukt uavhengig av hvor man ender opp med å bo.

Ser ut som det kan være verdt å undersøke nærmere, to ulike anbefalinger her inne hjelper også på, men rater dere det som 5-stjerners?

De stjerne greiene har jeg gidd opp. Uansett ikke en 5 stjerner slik vi tenker det.

Dette er egentlig akkurat noe sånt jeg kunne tenkt meg, hadde man vært 2 eller flere så hadde det fort vært en no brainer mtp prisen. Må vel vurderes likevel.

Fnata Catalina er mer i 5 stjerner verden. Mange av "mine/våre" som skryter av det. Bare litt klønete beliggenhet.

Last edited:

De stjerne greiene har jeg gidd opp. Uansett ikke en 5 stjerner slik vi tenker det.

Fnata Catalina er mer i 5 stjerner verden. Mange av "mine/våre" som skryter av det. Bare litt klønete beliggenhet.

Skal langt på vei være enig med deg i det. Lurte ettersom google omtaler Hotel Cristina som 5-stjerners, men en del anmeldelser og bilder kunne tilsi noe annet. Ikke det at jeg trenger å bo på noe Ritz, men skal man være der en uke er det vel kanskje greit om ting fremstår noenlunde moderne.

La Gomera og reise mellom TFS og TFN

Jeg er ikke så glad i masseturismen på Kanariholmene, men har overbevist familien om at La Gomera er et spennende sted. Vi planlegger tur i høstferien, uke 40, men ikke overraskende er det fryktelig dyrt.

Vi er omtrent midt mellom OSL og TRF, men kan også finne på kjøre til GOT, men det billigste jeg finner nå er 9200 per snute, og vi er en god del snuter i familien, så det går ikke.

Men jeg er ikke helt klar til å gi opp. La Gomera GMZ har 2 daglige fra LPA og TFN, og jeg ser at det er levelige priser til TFS, så i prinsippet burde man kunne fly hjemmefra til TFS, finne en buss til TFN og da siste hoppet derfra til GMZ. Det er et fly kl 9:30 og et kl 17:00. Har noen prøvd noe slikt, eller har en ide om det vil være gjennomførbart?

Er det eventuelt noen som vet om noen søkeverktøy klarer å finne ut av det? Det er jo ganske rutine at man får ruter der man bytter mellom LGW og LTN, f.eks., men jeg har ikke sett at noen at rutene jeg får opp gjør dette med TFN og TFS.

Re: La Gomera og reise mellom TFS og TFN

Aktuelt med båt fra Los Christianos? Bruker knappe to timer om jeg husker rett.

Back