• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Om nye LCCer, gamle selskaper, markedsdominans m.v. (splittet)

Re: Nytt flyselskap: Norse Atlantic Airways

Laker fløy vel fra LGW og PanAm fra LHR. Laker ble utsatt for urettmessig konkurranse i form av ulovlig samarbeid mellom mange av de etablerte selskapene som opererte Europa - USA, og fikk en klekkelig erstatning etter at Laker gikk konkurs og gikk til rettsak mot de aktuelle selskapene.

Espen
 
Re: Nytt flyselskap: Norse Atlantic Airways

Laker fløy vel fra LGW og PanAm fra LHR. Laker ble utsatt for urettmessig konkurranse i form av ulovlig samarbeid mellom mange av de etablerte selskapene som opererte Europa - USA, og fikk en klekkelig erstatning etter at Laker gikk konkurs og gikk til rettsak mot de aktuelle selskapene.

Espen

Det var vel kreditorene som fikk erstatning skjønt Sir Freddie ble også tilbudt en slant:

https://www.washingtonpost.com/arch...antitrust lawsuit,in U.S. District Court here.
 
Re: Nytt flyselskap: Norse Atlantic Airways

Laker historien førte også til en flere år lang konfikt mellom UK og USA fordi de hadde ulike regelverk. UK hadde ikke lover mot "predatory pricing" på det tidspunkt, men det hadde USA.
 
Back
Top