Det har jo fremgått at SAS vurderer å selge ut selskaper som ikke tilhører kjernedriften av SAS. Her er SGS ett av selskapene.
Hvis vi ser i krystallkula i fremtiden, og ser at SGS blir solgt til f.eks. et vekterselskap eller lignende. Hvor mange av de ansatte i SGS kommer da til å bli med på lasset? Vi snakker vel her om både reduserte lønner og bortfall av goder som billige flybilletter osv.
Jeg ser vel for meg en masseflukt, for ikke å snakke om måneder med kaos på flyplassene før den nye organisasjonen funker?
Og så er jo spørsmålet om SAS vil spare penger på dette? Jeg har vanskelig for å se for meg det store innsparingspotensialet ved å outsource driften fremfor å forestå den selv?
Hvilke tanker har dere andre? Ber SAS om trøbbel her?
BF:question:
Hvis vi ser i krystallkula i fremtiden, og ser at SGS blir solgt til f.eks. et vekterselskap eller lignende. Hvor mange av de ansatte i SGS kommer da til å bli med på lasset? Vi snakker vel her om både reduserte lønner og bortfall av goder som billige flybilletter osv.
Jeg ser vel for meg en masseflukt, for ikke å snakke om måneder med kaos på flyplassene før den nye organisasjonen funker?
Og så er jo spørsmålet om SAS vil spare penger på dette? Jeg har vanskelig for å se for meg det store innsparingspotensialet ved å outsource driften fremfor å forestå den selv?
Hvilke tanker har dere andre? Ber SAS om trøbbel her?
BF:question: