Om flyplassen, transfer m.v. i Chicago

Re: Transfer Chicago

Tror vi tar pitstoppen innom ORD. Noen ganger er nonstop direkte bare rett og slett kjedelig :)

Blir litt urolig når du skriver "vi". Håper det ikke er kona. De er ikke alltid like interresert i å logge flyplasser.[emoji12]

Så enig i at rett fram er kjedelig. Jeg er så heldig at min kone liker å fly. Hun skal være med på noen rene mileagerun/segmentrun denne måneden! 😁

Blir litt urolig når du skriver "vi". Håper det ikke er kona. De er ikke alltid like interresert i å logge flyplasser.[emoji12]

Kona er ikke med denne gangen. Med "vi" mente jeg fattern, vi skal til DEN for å besøke grandtanta mi :) Fattern er like keen på å logge flyplasser, så var lett valg av reiserute. :cool:

Re: USA-visum, ESTA m.m.

Nice. Første gang jeg bruker ORD som port of entry, så greit å vite at det kan gå kjapt der nå også :)

Nice. Første gang jeg bruker ORD som port of entry, så greit å vite at det kan gå kjapt der nå også :)

Sørg for at du ikke blir "dytta inn" i køen for normal innreisekontroll, den kan fort gi to-tre timer ventetid...

Sørg for at du ikke blir "dytta inn" i køen for normal innreisekontroll, den kan fort gi to-tre timer ventetid...

Mener du køen om du har pass du ikke har reist inn til USA før og ikke kan bruke APM?

USA-visum, ESTA m.m.

Den køen er også omtrent eliminert fullstendig på ORD. Sist jeg reiste inn til T5 stod det omtrent 20 stykker i den køen.

Du kan jo selvfølgelig være uheldig å komme bak et fly fra et land der ingen har rett til APM, men 2-3 timers køene langt nedover gangen på ORD er nok forsvunnet helt.

Mener du køen om du har pass du ikke har reist inn til USA før og ikke kan bruke APM?

Det stemmer. Jeg og en kompis blei henvist til den køen i midten av april, men fant heldigvis ut at vi kunne gå ut av den og bruke APM i stedet. Jeg mistenker dog at det var folk som stod der som sikkert kunne brukt APM, men som ikke var informert om det.

Den køen er også omtrent eliminert fullstendig på ORD. Sist jeg reiste inn til T5 stod det omtrent 20 stykker i den køen.

Du kan jo selvfølgelig være uheldig å komme bak et fly fra et land der ingen har rett til APM, men 2-3 timers køene langt nedover gangen på ORD er nok forsvunnet helt.
Om du av ulike årsaker skulle være så heldig og havne på secondary screening, så er ORD en fryktelig plass å reise inn.

Sent fra min SM-G901F via Tapatalk

Husk også at det er egen sluse på O'Hare for de som kun har håndbagasje

30-45 min både på 1Stop og ESTA-automat sist gang for reisefølget mitt

Jeg var igennem i går lørdag omkring kl 11. Der var masser af APC maskiner , mindst 50 i det område jeg kom igennem. Alt i alt tog det cirka 30 min fra flygate til bagagebånd. Ikke så dårligt !

Nice. Så ORD er ikke så ille allikevel som jeg har lest på nettet og diverse fora :)

Antagelig bedre enn før, men varierende. Samme lørdag som nevnt over tok det 1:30 om man ikke kunne bruke automatene. (Og 30-45 min på automat og 1stop som nevnt). Det er mer enn det jeg pleier å bruke andre steder.

Antagelig bedre enn før, men varierende. Samme lørdag som nevnt over tok det 1:30 om man ikke kunne bruke automatene. (Og 30-45 min på automat og 1stop som nevnt). Det er mer enn det jeg pleier å bruke andre steder.

Jeg har brukt ATL som port-of-entry 15 av 19 ganger, rekorden er 5 minutter og verst er 50 min. Husker du nevnt over når klokkeslett dette var på lørdag? :)

CBP har en egen nettside der man kan søke på airport wait times, dette er historiske data og er gruppert i timesintervaller. Bare å søke i vei på ukedagen man ankommer på for å danne seg et inntrykk over ventetid på tidligere datoer.

http://awt.cbp.gov/

Back