Re: God torsdag fra Forus!
Det er 4 problemer med fast track på OSL:
-det er for få sluser i forhold til antall som reiser i peak.
-de har en splitt mellom innland og internasjonal som bare lager ekstra kø og forvirring. Sist brukte jeg fast track så jeg det var dårlig markert og gikk i feil kø. Jeg slapp likevel gjennom, men mange andre ble bedt om å bytte kø. Ikke morsomt når man har stått lenge i en kø som er splittet med skillebånd flere meter tilbake.
-Når man skal legge i kurvene så er det ikke rullebånd på tvers slik at flere kan legg i samtidig slik som ved de andre slusene. Her er det én om gangen som får lagt i kurven og de må vente på en betjent som deler ut én og én kurn kurv. Det gjør at alle må stå og vente på en person om gangen og det går mye tregere.
-På den andre siden av scanneren er det lagt opp slik at man må ha en betjent som tar unna kurvene og sender dem tilbake, det er stengsel mot at folk skal gjøre det selv. Så snart betjenten ikke står der så stopper hele køen med kurver opp gjennom scanneren og helt til den ene personen som står på den andre siden for å legge sine ting i kurven.
I det hele tatt et dårlig gjennomtenkt og testet system og flyselskapene får sikkert endel klager på at det ikke fungerer. Slik det er idag er det nesten ikke noen vits i å gå til fast track med mindre man ser det er nesten tomt der.
Jeg lurer faktisk på om det er konstruert så ineffektivt med vilje slik at de er nødt til å ha mere betjening i slusene ved fast track. De må jo ha én person som bare deler ut kurver og én som sender dem tilbake. Gjør disse to noen annet så stopper systemet opp.
Da var mitt estimat på at jeg ville spare 20 minutter på å bruke de vanlige slusene riktig. De som stod i køen i fast track så skikkelig frustrerte ut for køen beveget seg nesten ikke.En kollega av meg sa at det tok 30 min å komme gjennom fasttrack international, så det var med nød og neppe han rakk flyet. Høres jo helt vilt ut!!?`Hva skjedde der oppe i dag?
Det er 4 problemer med fast track på OSL:
-det er for få sluser i forhold til antall som reiser i peak.
-de har en splitt mellom innland og internasjonal som bare lager ekstra kø og forvirring. Sist brukte jeg fast track så jeg det var dårlig markert og gikk i feil kø. Jeg slapp likevel gjennom, men mange andre ble bedt om å bytte kø. Ikke morsomt når man har stått lenge i en kø som er splittet med skillebånd flere meter tilbake.
-Når man skal legge i kurvene så er det ikke rullebånd på tvers slik at flere kan legg i samtidig slik som ved de andre slusene. Her er det én om gangen som får lagt i kurven og de må vente på en betjent som deler ut én og én kurn kurv. Det gjør at alle må stå og vente på en person om gangen og det går mye tregere.
-På den andre siden av scanneren er det lagt opp slik at man må ha en betjent som tar unna kurvene og sender dem tilbake, det er stengsel mot at folk skal gjøre det selv. Så snart betjenten ikke står der så stopper hele køen med kurver opp gjennom scanneren og helt til den ene personen som står på den andre siden for å legge sine ting i kurven.
I det hele tatt et dårlig gjennomtenkt og testet system og flyselskapene får sikkert endel klager på at det ikke fungerer. Slik det er idag er det nesten ikke noen vits i å gå til fast track med mindre man ser det er nesten tomt der.
Jeg lurer faktisk på om det er konstruert så ineffektivt med vilje slik at de er nødt til å ha mere betjening i slusene ved fast track. De må jo ha én person som bare deler ut kurver og én som sender dem tilbake. Gjør disse to noen annet så stopper systemet opp.
Last edited: