Om DY og LPA-base: fly pluss gamle og nye ruter

Jens W

ScanFlyer Crusty
Da har jeg gravd litt rundt, og funnet dette. Er noen små hull jeg ikke har klart å tette, så ikke umulig at det kommer noe mer.
Kan jo være at man snur noen charterflyvninger også.

Code:
MAN DY2813 ARN 0600 LPA 1100  DY2850 LPA 1200 GOT 1830  DY2851 GOT 1920 LPA 2340
TIR DY2812 LPA 0850 ARN 1530  DY2815 ARN 1645 LPA 2145  DY2852 LPA 2355 TRD 0645+
ONS DY2853 TRD 0735 LPA 1245  DY2840 LPA 1455 EVE 2250  DY2841 EVE 2340 LPA 0535+
TOR DY2824 LPA 0930 CPH 1550  DY2825 CPH 1640 LPA 2100
FRE DY2816 LPA 1700 ARN 2340
LØR DY2813 ARN 0600 LPA 1100
SØN DY2812 LPA 0745 ARN 1425

---
MAN DY2855 MMX 0650 LPA 1110  DY2856 LPA 1200 KSD 1840  DY2857 KSD 1930 LPA 0010+
TIR DY2834 LPA 0740 SVG 1350  DY2835 SVG 1440 LPA 1910  DY2858 LPA 2000 OUL 0455+
ONS DY2859 OUL 0545 LPA 1025  DY2832 LPA 1115 BGO 1735  DY2833 BGO 1825 LPA 2300  DY2860 LPA 2350 AES 0640+
TOR DY2861 AES 0940 LPA 1430  DY2844 LPA 1520 UME 2250  DY2845 UME 2355 LPA 0535+
FRE DY2824 LPA 0930 CPH 1550  DY2825 CPH 1640 LPA 2100  DY2862 LPA 2340 HAU 0600+
LØR DY2863 HAU 0650 LPA 1120  DY2848 LPA 1210 BLL 1825  DY2849 BLL 1915 LPA 2330
SØN DY2802 LPA 0900 OSL 1535  DY2803 OSL 1625 LPA 2110  DY2854 LPA 2340 MMX 0600+
 
Last edited by a moderator:
Re: Om DY og LPA-base

Da har jeg gravd litt rundt, og funnet dette. Er noen små hull jeg ikke har klart å tette, så ikke umulig at det kommer noe mer.
Kan jo være at man snur noen charterflyvninger også.

Code:
MAN DY2813 ARN 0600 LPA 1100  DY2850 LPA 1200 GOT 1830  DY2851 GOT 1920 LPA 2340
TIR DY2812 LPA 0850 ARN 1530  DY2815 ARN 1645 LPA 2145  DY2852 LPA 2355 TRD 0645+
ONS DY2853 TRD 0735 LPA 1245  DY2840 LPA 1455 EVE 2250  DY2841 EVE 2340 LPA 0535+
TOR DY2824 LPA 0930 CPH 1550  DY2825 CPH 1640 LPA 2100
LØR DY2816 LPA 1700 ARN 2340  DY2813 ARN 0600 LPA 1100
FRE
SØN DY2812 LPA 0745 ARN 1425

---
MAN
TIR DY2834 LPA 0740 SVG 1350  DY2835 SVG 1440 LPA 1910
ONS DY2832 LPA 1115 BGO 1735  DY2833 BGO 1825 LPA 2300  DY2860 LPA 2350 AES 0640+
TOR DY2861 AES 0940 LPA 1430
FRE DY2824 LPA 0930 CPH 1550  DY2825 CPH 1640 LPA 2100  DY2862 LPA 2340 HAU 0600+
LØR DY2863 HAU 0650 LPA 1120  DY2848 LPA 1210 BLL 1825  DY2849 BLL 1915 LPA 2330
SØN DY2802 LPA 0900 OSL 1535  DY2803 OSL 1625 LPA 2110

Litt for trøtt til å begynne å tolke disse tallene. Men hvor mange maskiner vil det være behov for å stasjonere på LPA med et slikt program?
 
Re: Om DY og LPA-base

Cedlind sine beregninger ser ut til å være riktige. Det er slik jeg har forstått det planlagt med to fly på LPA, som blir en vinterbase. Chartrene skal starte i Norge.
 
Re: Om DY og LPA-base

Fra pprune.org: "Latest rumour is that LPA base will operate (round trip?) to Brazil to facilitate company ETOPS approval for 787 operation."
 
Fra pprune.org: "Latest rumour is that LPA base will operate (round trip?) to Brazil to facilitate company ETOPS approval for 787 operation."

Kan de gjøre det med 737 siden det er Company ETOPS approval, eller må det gjøres med 787?
 
Company ETOPS ligger i ordet. Dette gjør at det høres litt mer fornuftig med at det er inkludert en 737 i 'DY Longhaul' sitt AOC...
 
Re: Om DY og LPA-base

Det burde også forklare de små hullene i programmet også. Rekker fint en runde til Brasil og tilbake.
Natal f.eks er vel ikke mange timene unna LPA?
 
Re: Om DY og LPA-base

I så fall må vel LPA-basen opereres på Norwegian Long Haul sin egen AOC for at det skal være noe poeng med å fly rundturer til Brazzzzzzil? Da bør vi vel se en godkjent AOC fra LT snart hvis så er tilfelle.
 
Beklager at dette blir en smule digresjon, men med eget AOC, betyr det eget radio callsign, iata og icao kode?
 
Et ja eller nei hadde vert godt nok :p Hadde et greit bilde av hva AOC er, men fant ikke svaret på wiki siden om de 3 punktene, så går ut i fra at det ikke nødvendigvis er sammenheng.

Anyways, beklager avsporing back to topic :D
 
Re: Om DY og LPA-base: fly og ruter

Karlstad blir vel en ny Norwegian destinasjon, flott at det satses på "distriktene" i Sverige og Finland også :)
 
Re: Om DY og LPA-base: fly og ruter

Ser det også blir økning på eksisterende destinasjoner.

OSL: 6x -> 8x ukentlig
BGO/TRF/TRD/SVG: 1x -> 2x ukentlig
ARN: 3x -> 4x ukentlig
CPH: 3x -> 5x ukentlig

Hvor mange fly vil basen kreve?
 
Re: Om DY og LPA-base: fly og ruter

Company ETOPS ligger i ordet. Dette gjør at det høres litt mer fornuftig med at det er inkludert en 737 i 'DY Longhaul' sitt AOC...

Lekket det ikke ut en rute for en stund siden der 787 var satt opp ut fra LPA?
Det ble vel sagt fra offisielt hold også at så fort den første kom så ville den ble tatt i bruk i Europa for å bli kjent med typen.
 
Re: Om DY og LPA-base: fly og ruter

LPA blir visstnok en sesongbase. Noen som ser om trafikk på f.eks. AGP-basen dras ned i vinter slik at kanskje noe fly/crew midlertidig flyttes til LPA?
 
Norwegian starter LPA - MMX, KSD, OUL og UME

Norwegian surffer vidre på LPA bølgen og sattser vidre i Sverige og Finland.

Karlstad – Las Palmas eff 29OCT12
DY2857 KSD1930 – 0010+1LPA 73H 1
DY2856 LPA1200 – 1840KSD 73H 1

Malmo – Las Palmas eff 29OCT12
DY2855 MMX0650 – 1110LPA 73H 1
DY2854 LPA2340 – 0600+1MMX 73H 1

Oulu – Las Palmas eff 31OCT12
DY2859 OUL0545 – 1025LPA 73H 3
DY2858 LPA2000 – 0455+1OUL 73H 2

Umea – Las Palmas eff 01NOV12
DY2845 UME2355 – 0535+1LPA 73H 4
DY2844 LPA1520 – 2250UME 73H 4

http://media.norwegian.com/#/pressr...med-10-nye-direkteruter-til-las-palmas-779114
http://airlineroute.net/2012/07/10/dy-lpa-w12update2/
 
Back
Top