Om Bose og noise cancelling headsets

Mitt Q3 eksemplar har tatt kveld på ene øret uten at det virker å være noe synlig tegn på skade. Noen som kjenner til garantien på disse?

Er de forresten fortsatt i salg, eller må man opp på Q25 dersom jeg skal kjøpe meg nytt?

Mitt Q3 eksemplar har tatt kveld på ene øret uten at det virker å være noe synlig tegn på skade. Noen som kjenner til garantien på disse?

Er de forresten fortsatt i salg, eller må man opp på Q25 dersom jeg skal kjøpe meg nytt?

Købte QC3 i en Bose Outlet i Orange County i sidste uge. De havde både nye og reburbished. Forskellen var dog kun 10usd. QC3 er udgået, men sælges stadig flere steder, hvis du er hurtig. Pris 200usd+tax for nye.

Det er 5 års garanti på headsett fra Bose, ved reklamasjonssak har jeg tidligere fått et nytt av samme eller nyere type.

Samme skjedde med mine QC15 i høst, leverte de inn på elkjøp der jeg hadde kjøpt dem, fikk helt nye i erstatning en uke senere :-)

For de som har DnB Mastercard er det denne helgen supertilbud blant annet hos Expert, med 20% rabatt på nær sagt alle varer. Da kan man få QC25 for ganske nøyaktig to laken, og det er jo en forholdsvis bra pris.

For øvrig er Bose QC25 og syv andre hodetelefoner med støykansellering testet grundig i Lyd&Bilde, gjengitt på DNs nettsider i dag.

Elkjøp reåpner butikken på Lørenskog på mandag og kjører dagstilbud hver påfølgende dag, bl.a. QC25 for hyggelige 1495,- på fredag.
Vil tro disse går fort så løp og kjøp :)

Ser også at Hamar reåpner og kjører QC25 til 1495,- på tirsdag.

Mine QC15 tuller litt for tiden. Eller, de har tullet en god stund nå men jeg har ikke giddet å gjøre noe med det:

Nå batteriet går fra "stabilt grønt lys" til å blinke grønt, så er det akkurat som om noise cancellingen slår seg av og på i takt med blinkingen. Det spraker og knatrer noe voldsomt og de er egentlig ubrukelige inntil jeg får byttet til nytt batteri. Dette medfører jo da at jeg må bytte halvtomme batterier (eller i allefall batterier med en 3-4-5 timers bruk tilgjengelig) og det er jo litt "waste"

Noen andre med samme issue? Tok de med til Elkjøp der jeg kjøpte dem for 2 år siden. Da måtte de sende dem inn og hadde ikke utlånshodetelefoner tilgjengelig. Servicen ville ta ca 2 uker.

Klart det, men hvor mange kjøper vel ikke noe med planer om å returnere noe men ender opp med å beholde det? ;-)

Tok de med til Elkjøp der jeg kjøpte dem for 2 år siden. Da måtte de sende dem inn og hadde ikke utlånshodetelefoner tilgjengelig. Servicen ville ta ca 2 uker.

Du har krav på å låne et tilsvarende produkt for selgers regning hvis reparasjonen tar mer enn én uke (forbrukerjøpsloven § 30 tredje ledd). Det skal mye til for at rimelighetskravet ikke er oppfylt, spesielt hvis selger har tilsvarende produkt på lager.

De vil nok hevde at noise cancelling headset ikke er direkte behov, og ikke er sett i forhold til det utlegget Elkjøp har i å måtte ta en uåpnet pakke ved at de da ikke kan selge dette til fullpris eller ikke få solgt de i det hele tatt.

Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres

De vil nok hevde at noise cancelling headset ikke er direkte behov, og ikke er sett i forhold til det utlegget Elkjøp har i å måtte ta en uåpnet pakke ved at de da ikke kan selge dette til fullpris eller ikke få solgt de i det hele tatt.
Elkjøp kan hevde hva de vil, men ulempene ved å låne ut et tilsvarende headset er nok ikke store nok til at det er juridisk holdbart å nekte. Se f.eks. http://innsyn.e-kommune.no/innsyn_f...d=2008013442&dokid=15662&versjon=2&variant=P& for forbrukertvistutvalgets avgjørelse i en sak der kunden krevde lånetelefon med GPS og kamera, men ikke fikk det. Kunden fikk medhold.