Om å bruke passcover

Erlingni

Newcomer
Om å bruke passcover

Jeg finner ingen svar på dette noe sted, heller ikke her på forumet:google

Er det stort sett greit å reise med vanlig cover på passet (altså av typen skinn, som kun dekker ytre fremside og bakside av passet), eller må dette fjernes ved passkontroll til/fra non-schengen?

Jeg har kjøpt et cover jeg synes er veldig fint, det beskytter passet meget godt, og blokkerer ikke rfid. Men passet sitter veldig godt fast, så poenget blir borte dersom det må fjernes på annenhver reise, da dette sannsynligvis gjør mer skade enn nytte.

Noen erfaringer med passcover blant de forfengelige verdensvante?:D

Re: Passcover

Jeg finner ingen svar på dette noe sted, heller ikke her på forumet:google

Er det stort sett greit å reise med vanlig cover på passet (altså av typen skinn, som kun dekker ytre fremside og bakside av passet), eller må dette fjernes ved passkontroll til/fra non-schengen?

Jeg har kjøpt et cover jeg synes er veldig fint, det beskytter passet meget godt, og blokkerer ikke rfid. Men passet sitter veldig godt fast, så poenget blir borte dersom det må fjernes på annenhver reise, da dette sannsynligvis gjør mer skade enn nytte.

Noen erfaringer med passcover blant de forfengelige verdensvante?:D
I betjent passkontroll har jeg aldri opplevd noe problem med cover. I de automatiske må i alle fall mitt cover fjernes for at det skal passe.

Re: Om å bruke passcover

I en del land må du fjerne cover også i manuell luke. De skal også kunne se at passet ikke er skadet/tuklet med, og være sikre på at det ligger en fake brikke i coveret. Passet leses ofte maskinelt i manuelle luker også

Last edited:

I en del land må du fjerne cover også i manuell luke. De skal også kunne se at passet ikke er skadet/tuklet med, og være sikre på at det ligger en fake brikke i coveret. Passet leses ofte maskinelt i manuelle luker også

Skjønner. Unntaksvis er det jo heller ikke noe problem å fjerne det.
Jeg reiser mest til/fra USA. Noen erfaringer derfra?

Skjønner. Unntaksvis er det jo heller ikke noe problem å fjerne det.
Jeg reiser mest til/fra USA. Noen erfaringer derfra?
Der må du ta det av har jeg sett (og selv om du bruker ESTA-automat må du jo innom manuell skranke)

Back