O'Leary fordeler pallplasseringene i Europa

LN-VLE

ScanFlyer Gold
Michael O'Leary fordeler pallplasseringene for flyselskapenei Euorpa i årene fremover.

Ikke uventet er Ryanair på topp. Fulgt av Easyjet og overraskende Norwegian på tredje plass. Dette er slik han ser det vil bli i løpet av fem til ti år.

Om fem år skal Ryanair fly fra tre nye flyplasser i Norge. De vil da fly fem millioner norske passasjerer. Det skulle vel si hele norges befolkning, minus LO-balletten, noen forumister og Jens Stoltenberg.

Som vanlig er fra den kanten så har ikke SAS noen sjanse.

http://www.hegnar.no/bors/industri/article726287.ece



Vidar
 
Last edited:
Michael O'Leary fordeler pallplasseringene for flyselskapenei Euorpa i årene fremover.

Ikke uventet er Ryanair på topp. Fulgt av Easyjet og overraskende Norwegian på tredje plass. Dette er slik han ser det vil bli i løpet av fem til ti år.

Om fem år skal Ryanair fly fra tre nye flyplasser i Norge. De vil da fly fem millioner norske passasjerer. Det skulle vel si hele norges befolkning, minus LO-balletten, noen forumister og Jens Stoltenberg.

Som vanlig er fra den kanten så har ikke SAS noen sjanse.

http://www.hegnar.no/bors/industri/article726287.ece



Vidar

Tre nye flyplasser? Da bør han kanskje slutte å legge seg ut med Avinor og akseptere å betale flyplass-avgifter på linje med andre selskaper.
 
Tre nye flyplasser? Da bør han kanskje slutte å legge seg ut med Avinor og akseptere å betale flyplass-avgifter på linje med andre selskaper.

Tja. hva med Lista, Ørland og Bardufoss? De er vel ikke eid av Avinor?
Og er det bare billig nok viljeg tro du kan trekke reisende fra området rundt Stavanger og kristiansand til Lista. Det samme med området Midt-Norge til Ørlandet og Nord-Norge til Bardufoss.



Vidar
 
Tja. hva med Lista, Ørland og Bardufoss? De er vel ikke eid av Avinor?
Og er det bare billig nok viljeg tro du kan trekke reisende fra området rundt Stavanger og kristiansand til Lista. Det samme med området Midt-Norge til Ørlandet og Nord-Norge til Bardufoss.
Vidar

Lista har slokket lysene for mange år siden, men jeg kan huske at da Luftfartsverket -nå Avinor - hadde flyplassen med i AIP'en, hadde den backcourse LLZ approach, sjelden i Norge om det i det hele tatt finnes nå. Nå finner du ingen ting om Lista i Avinors publikasjoner.

Ørland er som vi vet militær, og er avhengig av at det etableres et selskap tilsvarende f eks Rygge for å drifte en sivil del. I dag er det ingen sivil trafikk til Ørland,

Bardufoss; jeg trodde du var fra nord ;), se kart http://www.avinor.no/lufthavn/bodo/lufthavnkart
 
Ørland er som vi vet militær, og er avhengig av at det etableres et selskap tilsvarende f eks Rygge for å drifte en sivil del. I dag er det ingen sivil trafikk til Ørland,

Mener jeg leste for en tid siden at det var et lite selskap som fløy et par turer T/R OSL i uka der borte?
 
Ørland er som vi vet militær, og er avhengig av at det etableres et selskap tilsvarende f eks Rygge for å drifte en sivil del. I dag er det ingen sivil trafikk til Ørland,

Air Norway flyr til Ørlandet.. Men trur neppe FR starter rute fordet
 
Lista har slokket lysene for mange år siden, men jeg kan huske at da Luftfartsverket -nå Avinor - hadde flyplassen med i AIP'en, hadde den backcourse LLZ approach, sjelden i Norge om det i det hele tatt finnes nå. Nå finner du ingen ting om Lista i Avinors publikasjoner.

Ørland er som vi vet militær, og er avhengig av at det etableres et selskap tilsvarende f eks Rygge for å drifte en sivil del. I dag er det ingen sivil trafikk til Ørland,

Bardufoss; jeg trodde du var fra nord ;), se kart http://www.avinor.no/lufthavn/bodo/lufthavnkart

Har sett Air Norway på OSL flere ganger, de flyr visstnok fra Ørland til Aalborg en gang i uka også..
 
Bardufoss; jeg trodde du var fra nord ;), se kart http://www.avinor.no/lufthavn/bodo/lufthavnkart

Du har helt rett i at jeg er nordfra. Derfor vet jeg også at man ikke er lettskremt dersom man må kjøre noen mil for å utføre noe. Du vet vi må kanskje se på fylkeskartet for å få gjort ting, der man på det sentrale østlandet kan se på bykartet. Jeg vet at mange kjører 30 mil hver vei for å fly fra en stamruteflyplass, selv om det er flere kortbaneplasser i nærheten. Så spørs det hvor destinasjonene er ut fra f.eks Bardufoss. Med Ryanair blir de neppe i Norge.



Vidar
 
Du har helt rett i at jeg er nordfra. Derfor vet jeg også at man ikke er lettskremt dersom man må kjøre noen mil for å utføre noe. Du vet vi må kanskje se på fylkeskartet for å få gjort ting, der man på det sentrale østlandet kan se på bykartet. Jeg vet at mange kjører 30 mil hver vei for å fly fra en stamruteflyplass, selv om det er flere kortbaneplasser i nærheten. Så spørs det hvor destinasjonene er ut fra f.eks Bardufoss. Med Ryanair blir de neppe i Norge.



Vidar

Om du unnskylder meg; det var ikke filosofiske betraktninger om avstander i nord jeg var ute etter, men mest for en antydning om at Bardufoss heller ikke er unntatt det "dyriske grep" han stat har på nesten alle flyplassene og som får det til å gå rundt; ref en pressemelding for ikke lenge siden om at fire-fem store flyplasser finansierer alle andre i Avinor-systemet.
 
Tja. hva med Lista, Ørland og Bardufoss?

Ikke glem Gullknapp ;)

Ørland er som vi vet militær, og er avhengig av at det etableres et selskap tilsvarende f eks Rygge for å drifte en sivil del. I dag er det ingen sivil trafikk til Ørland,

FR så vel på muligheten for å etablere seg på Ørlandet for rundt 10 år siden. Tror det prosjektet gikk i vasken da ingen sa seg frivillig til å legge ut for ny terminal til å takle 737-trafikk.
 
Om du unnskylder meg; det var ikke filosofiske betraktninger om avstander i nord jeg var ute etter, men mest for en antydning om at Bardufoss heller ikke er unntatt det "dyriske grep" han stat har på nesten alle flyplassene og som får det til å gå rundt; ref en pressemelding for ikke lenge siden om at fire-fem store flyplasser finansierer alle andre i Avinor-systemet.

Men Bardufoss er vel eid av Forsvaret, selv om Avinor drifter den sivile delen?



Vidar
 
Gleder meg til Lista - Stavanger, Ørlandet - Trondheim og Bardufoss - Tromsø LOL

Men egentlig skjønner jeg ikke at noen gidder å bry seg om O'leary, og videre diskuterer hans uttalelser. Han er en drittsekk ( eget utsagn ) og ønsker kun blest om egen sak for å rakke ned på andre. Å levere en bra produkt i forhold til pris synes mindre interresant.

Slutt å kommenter drittsekkens utsagn, så kanskje de dør hen av seg selv. Jeg kan i alle fall utmerket god greie meg uten hans utsagn, da uansett de ikke akkurat er moderate, nøytrale, relevante eller interresante.

Forøvrig ønsker jeg heller ikke å reise mer med Ryanair så lenge de har en leder som han, men de ønsker meg kanskje heller ikke som kunde ?
 
Gleder meg til Lista - Stavanger, Ørlandet - Trondheim og Bardufoss - Tromsø LOL

Men egentlig skjønner jeg ikke at noen gidder å bry seg om O'leary, og videre diskuterer hans uttalelser. Han er en drittsekk ( eget utsagn ) og ønsker kun blest om egen sak for å rakke ned på andre. Å levere en bra produkt i forhold til pris synes mindre interresant.

Slutt å kommenter drittsekkens utsagn, så kanskje de dør hen av seg selv. Jeg kan i alle fall utmerket god greie meg uten hans utsagn, da uansett de ikke akkurat er moderate, nøytrale, relevante eller interresante.

Forøvrig ønsker jeg heller ikke å reise mer med Ryanair så lenge de har en leder som han, men de ønsker meg kanskje heller ikke som kunde ?
Husk at medbringe pas...checkin 2 timer før osv osv osv , for sådan er betingelserne når du vil flyve FR...Pas regler o.l er FR ligeglade med
Hilsen Ole
 
Husk at medbringe pas...checkin 2 timer før osv osv osv , for sådan er betingelserne når du vil flyve FR...Pas regler o.l er FR ligeglade med
Hilsen Ole


Det er feil. Innsjekk gjør du før du kommer til flyplassen. Bag drop åpner 120 minutter før avgang, og stenger 40 minutter før avgang. Ikke gjør ting værre enn det er.

Ellers synes jeg man godt kan høre på når O'Leary snakker om fremtiden. Han har hatt rett i mye før. Går man 15 år bak i tid, så kan man se han staket ut kursen, og har holdt stø kurs hele veien.
Man kan si hva man vil. Men han har tjent penger hvert eneste år, og stadig blitt større.
I mellomtiden har andre hatt x antall spareplaner, nedbemanninger, omorganisasjoner, fjerning av service, gjennomført service.... Og mye mye mer.

En bajas, ja. Men en bajas som vet å drive business.
 
Back
Top