• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Oktober tallene for OSL

vadheim

ScanFlyer Blue
OSL hadde 1.476.136 passasjerer i oktober og dette er en vekst på 9.5%.

Hittil i år har 13.460.099 passasjerer reist over OSL, en vekst på +6.3%. Prognosene tilsier at OSL havner på ca. 15.6 millioner i år og det er "all time high" for OSL.

Replying to Topic 'Oktober tallene for OSL'

Ja da er det ca 1,5 millioner pr år til OSL er for liten.Og hvis den gode utviklingen fortsetter,noe alt tyder på skjer det om 1-2 år.Kanskje på tide og begynne byggingen av pir B snart??Tar vel en stund fra byggestart til den står ferdig!!??:sarc

Originally posted by Herlov

Start planleggingen av terminal numero dos straks! :D
Planer og tegninger er vel klare??Er vel egentlig bare å sette igang å hente inn anbud fra bygg og anleggsfirmaer..

jeg var inne hos Nils Torp arkitekter i industrigata, Oslo i dag. der var det en tegning i resepsjonen av den planlagte nye terminalen!

Originally posted by vadheim
Prognosene tilsier at OSL havner på ca. 15.6 millioner i år og det er "all time high" for OSL.

Med et lavt estimat på litt over 5 % økning de to siste månedene, vil 2005-tallet havne på 15,8 mill.

Hadde en gjennomgang i går av tallene til alle tre store og da kom det frem noe som dere også har interesse av?
Utenlandstrafikkandel frem til nå i 2005:
CPH: 92,0%
ARN: 66,8%
OSL: 52,1%

Noen som har tegningene over terminal 2?

Jo da MartinL har tegningen i hodet, men det hjelper vel ikke stort. Om du går en tur i byen er tegningen lett å se gjennom ett vindu ved inngangen til Nils Torp arkitekter i Industrigata 49 på Majorstua.

Av tegningen så det ut som om terminal B er dønn lik dagens terminal i lengde og bredde, men mangler mitt btgget med innsjekking osv... Det så også ut som om det var planlagt å kunne kjøre inn til den nye terminalen med bil, men det skjønner jeg ikke helt hvordan de skal kunne klare. Fin tegning, men om de skal bygge terminal B, må vel dagens innsjekk og ankomst fasiliteter økes?

Det finnes allerede en tunnel mellom dagens terminal (Pir A) og den tenkte Pir B som bygges parallelt med dagens Pir A. Kan tenke meg at det blir rullende fortau eller kanskje et lite elektrisk tog i denne tunnelen :)

Med alle mulige forbehold, siden jeg ikke har sett noen tegning av en ny terminal. Jeg kan ikke forstå hvis de ikke skal ha noen check-in i den nye terminalen, det kan jo til tider være ganske så fullt ved check-in i den eksisterende. Hvis det er tilfelle blir det jo kun en utvidelse av den eksisterende terminal heller en en ny. Men men, det tar jo en stund å planlegge og å bygge og mye krangling skal ha skjedd før dette bygget står ferdig. En løsning à la Kastrup hadde vært fint, hvor det er mulig å bevege seg mellom terminalene etter at man har gått gjennom sikkerhetskontrollen. Slik sett kan jo den allerede ferdigstile tunnelen være fin.

Back