Oktober er en utfordrende trafikkmåned for SAS
Ble en tøff mnd i SAS som ellers har meget bra punktlighet og regularitet.
Hentet fra:
http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=69562
Oktober måned blev en af de værste måneder for SAS i meget lang tid. Regulariteten var under pres med op imod 450 aflyste flyvninger, hvilket svarer til knap 2 procent af den samlede produktion.
Her skiller SAS sig sig væsentlig ud med i alt 438 aflysninger ud af en samlet produktion på 25.319 flyvninger. Det svarer til, at 1,73 procent at samtlige flyvninger blev aflyst, hvilket er en regularitet, der ligger i den absolut forkerte ende af skalaen, og som sjældent er at finde hos det skandinaviske flyselskab.
Fra den 14. til 16. oktober var tre ud af 12 Bombardier CRJ900-fly ude af drift med tekniske fejl. Det kostede en del aflysninger i trafikprogrammet. Herefter havde SAS senere på måneden et Airbus A340-300 langdistancefly stående i Tokyo-Narita International Airport i det meste af en uge med en teknisk fejl som følge af besværeligheder med at fremskaffe den rigtige reservedel. Det medførte aflysninger af flyvningerne fra København til Tokyo fire dage i træk.
"Vi må konstatere, at oktober måned ligger under vores mål og normale formåen. Der har både været vejrmæssige, logistiske og tekniske udfordringer af en karakter ud over det sædvanlige. Det ændrer ikke ved vores fokus. SAS skal fortsat være det mest punktlige flyselskab," understreger flyvechef Per Schrøder fra SAS.
Med op imod 450 aflyste flyafgange bliver det økonomiske resultat for oktober måned naturligt påvirket af de driftsmæssige vanskeligheder. De mange aflysninger vurderes at have kostet SAS et tocifret millionbeløb.
Også problemer i datterselskab
Af andre større selskaber, der klarede sig ringere end SAS kan nævnes Swiss, russiske UTair Avtiation samt norske Widerøe, der er et helejet SAS-datterselskab. Det norske selskab aflyste 392 ud af 11.193 flyvninger, hvilket svarer til 3,50 procent af produktionen.
Ble en tøff mnd i SAS som ellers har meget bra punktlighet og regularitet.
Hentet fra:
http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=69562
Oktober måned blev en af de værste måneder for SAS i meget lang tid. Regulariteten var under pres med op imod 450 aflyste flyvninger, hvilket svarer til knap 2 procent af den samlede produktion.
Her skiller SAS sig sig væsentlig ud med i alt 438 aflysninger ud af en samlet produktion på 25.319 flyvninger. Det svarer til, at 1,73 procent at samtlige flyvninger blev aflyst, hvilket er en regularitet, der ligger i den absolut forkerte ende af skalaen, og som sjældent er at finde hos det skandinaviske flyselskab.
Fra den 14. til 16. oktober var tre ud af 12 Bombardier CRJ900-fly ude af drift med tekniske fejl. Det kostede en del aflysninger i trafikprogrammet. Herefter havde SAS senere på måneden et Airbus A340-300 langdistancefly stående i Tokyo-Narita International Airport i det meste af en uge med en teknisk fejl som følge af besværeligheder med at fremskaffe den rigtige reservedel. Det medførte aflysninger af flyvningerne fra København til Tokyo fire dage i træk.
"Vi må konstatere, at oktober måned ligger under vores mål og normale formåen. Der har både været vejrmæssige, logistiske og tekniske udfordringer af en karakter ud over det sædvanlige. Det ændrer ikke ved vores fokus. SAS skal fortsat være det mest punktlige flyselskab," understreger flyvechef Per Schrøder fra SAS.
Med op imod 450 aflyste flyafgange bliver det økonomiske resultat for oktober måned naturligt påvirket af de driftsmæssige vanskeligheder. De mange aflysninger vurderes at have kostet SAS et tocifret millionbeløb.
Også problemer i datterselskab
Af andre større selskaber, der klarede sig ringere end SAS kan nævnes Swiss, russiske UTair Avtiation samt norske Widerøe, der er et helejet SAS-datterselskab. Det norske selskab aflyste 392 ud af 11.193 flyvninger, hvilket svarer til 3,50 procent af produktionen.