Økte sjanser for en 380-900

Someone

Moderator
Medlem
Økte sjanser for en 380-900

http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601085&sid=aFDn7WN3Sybc&refer=europe

Airbus will begin developing an A380 ``stretch'' after the standard plane reaches full production in 2010, Chief Operating Officer John Leahy said in an interview.


Ikke noe er bestemt eller avgjort ennå, men ting tyder på at det vil skje. 380-800 er jo også blitt designet for å kunne strekkes så de totale utviklingskostnadene for en slik modell er vel overkommelige
 
Last edited:
Re: Økte sjanser for en 380-900

Tror nok A380 vil bli litt finere hvis de strekker den litt, idag ser den litt kort og avstumpet ut i forhold til høyden syns jeg.
 
Re: Økte sjanser for en 380-900

Tror nok A380 vil bli litt finere hvis de strekker den litt, idag ser den litt kort og avstumpet ut i forhold til høyden syns jeg.

:) Der skrev du det jeg hadde tenkt å skrive. På avstand så den også "liten ut" da jeg så den på FRA i vår.
 
Re: Økte sjanser for en 380-900

Tenk å få den til å se like lang ut som det A346 gjør!! Da hadde man vel lett fått plass til 1500 mennesker ombord.

Hvor lang tid tar det før vi får cruisefly i stedetfor cruiseskip???

BF:cool2
 
Re: Økte sjanser for en 380-900

Da vil jeg ha dimensjoner!!! :colgate:
Lengde, vingespenn, motorthrust o.l. og ikke minst vekt

Noen som har muligheten til å regne sånn grovt over det???
 
Re: Økte sjanser for en 380-900

Jeg tenkte på hvis den skulle strekkes slik at den lignet mer på en A346.
 
Re: Økte sjanser for en 380-900

Og jeg som trudde dette flyet var stort nok. :drunk:
 
Re: Økte sjanser for en 380-900

Lengden:
http://www.airliners.net/uf/536902901/middle/1184822231hfKsei.png

380 er vel også designet for å kunne strekes og mener å ha lest at ihvertfall RR Trent 980 er sertifisert for inntill 85Klb thrust

Det stemmer , tegninger og konseptuelle løsninger foreligger. Vingen er designet for å ta en eller to forlengelser av flykroppen.
Det er antatt innen industrien at Emirates en den sansynlige første mulige kunden for den strekte versjonen.
 
Re: Økte sjanser for en 380-900

Det er antatt innen industrien at Emirates en den sansynlige første mulige kunden for den strekte versjonen.

Emirates har vel også gått ut å sagt at de ønsker en slik versjon, selv om de riktignok har gått ut å sagt de ønsker svært mye annet også
 
Re: Økte sjanser for en 380-900

Kanskje den kan være aktuelt som en ny cargo-versjon av A380?
 
Re: Økte sjanser for en 380-900

Hvor skal alle disse menneskene komme fra?
Det er nesten ikke så mange mennesker på planeten til å få EK sin fantasi ut i livet...
 
Re: Økte sjanser for en 380-900

Hvor skal alle disse menneskene komme fra?
Det er nesten ikke så mange mennesker på planeten til å få EK sin fantasi ut i livet...
Akkurat DET er nok ikke det største problemet for EK. Spesielt på avganger til og fra Dubai til India og Pakistan vil det være marked for fly med opptil 1000 seter. Husk at det er nesten en mill fremmedarbeidere i Dubai alene, og de fleste av disse kommer fra Sør Asia. Osgå på innlandsruter i Japan, samt mange andre ruter internt i Asia kan det være fullt mulig å fylle opp slike fly.
Når det gjelder Emirates og Dubai, så tror jeg vi bare såvidt vi har sett begynnelsen av den store trafikkmengden som kommer til å gå dit. Der investeres det helt ekstremt i infrastruktur, hoteller, turistfasiliteter osv osv, med det mål at Dubai skal bli en av verdens største finans og turismedestinasjoner. OG, etter å ha vært der noen ganger de siste årene, så tror jeg faktisk at de lykkes med dette, og har det å falle tilbake på når oljen tar helt slutt om noen år.
 
Re: Økte sjanser for en 380-900

Hvorfor skal ikke Airbus strekke en kjempe når Boeing har gjort det flere ganger!
 
Re: Økte sjanser for en 380-900

A380 er jo ganske stor allerede da... Nesten for stor...

Ikke noe problem å fylle en 388. Det er nok mennesker å ta av og det er endel ruter, spesielt i Asia, men også mellom verdensdelene hvor det er store volumer av passasjerer som skal transporteres
 
Back
Top