Og da var DY koden klar (LN-NOB)

Wrong guys!

FZ is the customer code for Babcock & Brown Asset Management

The customer code for Norwegian is another one...
 
8FZ er som BU662 sier koden til eieren av LN-NOB - Babcock & Brown Asset Management, nobben skal altsaa leases...
 
Hva skjer med de leasede flyene når de som NAS kjøper kommer? Hvis de blir faset ut igjen blir da reg'en brukt om igjen? (kjenner ikke til regelverket om reuse av reg). F.eks NOB er leased, hvis den blir faset ut når de kjøpte ankommer, blir da reg'en LN-NOB brukt igjen eller er den sperret?
 
Jeg vil tro at DY fortsetter med en blanding av eide maskiner og leasede og tror vel ikke at 8FZ maskinene vil forsvinne foer 300'ene er ute av flaaten.....men teoretisk kan LN-NOB frigjoeres og brukes igjen av DY for et annet individ
 
Jeg vil tro at DY fortsetter med en blanding av eide maskiner og leasede og tror vel ikke at 8FZ maskinene vil forsvinne foer 300'ene er ute av flaaten.....men teoretisk kan LN-NOB frigjoeres og brukes igjen av DY for et annet individ

Takk, det var stort sett det jeg ville vite.

Men synes å huske at det i en annen tråd ble nevnt noe om at de kanskje må beholde noen 300er da 800 ikke kan lande (pga lengden på rwy, tror jeg)
 
Trur det kan være lurt å beholde noen -300. En -800 er jo altfor stor for SVG-BGO feks.
 
Last edited:
Et par år med trafikkøkning, så vil nok en -800 være ideell også for SVG-BGO.
Eller var det andre operative begrensninger du tenkte på?
 
Den er ikke fastlagt ennaa....da de foerste maskinene ikke eies av DY....og Boeing tildeler koden til den som bestiller og betaler for flyet....saa 8FZ er Babcock & Brown Asset Management Company
 
Et par år med trafikkøkning, så vil nok en -800 være ideell også for SVG-BGO.
Eller var det andre operative begrensninger du tenkte på?

Nope det er passasjer tall på denne ruten jeg tenkte på.
 
Den er ikke fastlagt ennaa....da de foerste maskinene ikke eies av DY....og Boeing tildeler koden til den som bestiller og betaler for flyet....saa 8FZ er Babcock & Brown Asset Management Company


Er dette riktig i alle tilfeller? Da Braathens fikk sin første -700 maskin, så var den leaset av ILFC hvis jeg ikke husker helt feil. Maskinen jeg snakker om er LN-TUA. Den fikk kode 705 og ikke 7Q8. Braathens bestilte også selv 6 fly som ble levert senere. Disse fikk også 705 kode....
 
Flere selskaper kjøper sine egne fly med egen kode,
for så å selge dem til leasing-selskaper, og leier dem tilbake etterpå.
 
Det finns många exempel på flygbolag som fått maskiner från leasingbolagen men med bolagets egna "Boeing customer code". Vet inte exakt men jag tror det är mer beroende på kundens (bolagets) egna specifikationer på maskinen än vilken som beställt och betalat för den.
 
Jeg vil ha det til at Braathens fikk leveringsposisjoner i 1999 for sine -700 maskiner. Det var viktig å få de første flyene før SAS mottok sine første -600 maskiner i 1998. ILFC kunne levere maskiner til Braathens med kort leveringstid. Jeg mener bestemt at det var ILFC som bestilte LN-TUA i utgangspunktet og ikke Braathens.
 
Ser lovende ut, registrerer at Norwegian foreløpig holder seg til dagens design - spørsmålet blir selvsagt hva de skal ha på halen. Det blir rimelig tamt om den første 737-800 skal være white tail. Tipper også at de 11 737-800-maskinene blir beholdt og ikke byttet ut før 737-300 er ute. Får de noe inflight entertainment?

Litt på siden: Hva skjer med winglets på 737-300? Foreløpig er det vel bare en maskin som har fått det - LN-KKX (som Norwegian eier).
 
Back
Top