Official airline of the European Song contest 2010

MartinL

ScanFlyer Dusty
Norwegian sammarbeider med European broadcasting union.
The European Broadcasting Union (EBU) today announced that Norwegian is to be the Official Airline of the Eurovision Song Contest 2010 in Oslo.

Norwegian, one of the leading low-cost airlines in Europe, has been granted an international sponsorship package including pan-European association, media and new media rights for the upcoming events in Oslo. As a key part of the sponsorship rights Norwegian will become the Official Airline of the Eurovision Song Contest 2010 and will offer competitive low cost fares to Oslo from 27 European countries for the Eurovision Song Contest community.
"The European Broadcasting Union is very pleased to welcome Norwegian on board as Official Airline of the 2010 Eurovision Song Contest. It's an airline with an excellent reputation, both for their efficient operations as well as their competitive rates." commented Jørgen Franck, Director Ad Interim of Eurovision TV.

"With Norwegian's 220 routes in Europe, it is only natural that we are part of such a large event as the Eurovision Song Contest Final when it is held here in Norway. We are truly looking forward to flying many musicians and other guests to our country for this exciting event. Apart from flying people to Norway for the event, our aim is also to make sure as many people as possible discover what a great holiday destination both Norway and the rest of Scandinavia is," said Bjørn Kjos, CEO of Norwegian.

http://www.eurovision.tv/page/news?id=8893&_t=Norwegian+on+board+as+Official+Airline

Ja og vi kan vel vente oss markering av dette i form av uniformering av et eller flere flyindivider?

Jeg hater grand prix - men dette er kult for Norwegian, håper de gjør noe moro ut av det!

Må si meg enig med FlightDeck. Får bare håpe at det blir mindre harry enn det GP er....

Forslag til Norwegian:

Boarding musikk - Voi Voi

Ankomst musikk - oj, oj, oj, så glad jeg skal bli, alternativt - Lykken er

Ved delays - Intet er nytt under solen

Fra Nord Norge - Samiid Ædnan

Og til "halene" Ingen andre en Jan Teigen i sitt skjellet kostyme:lol:

Hyggelig for DY. Ellers er det imponerende/skremmende at du henger på hjemmesidene til Eurovision, Martin. :p

Når skal man spille "My hard is yours"? Boardingmusikk når det bare jobber mannfolk i kabinen? ;)

Fairytale når de er i rute
Haha, fantastisk!

Jeg liker ESC, jeg. Og det er jo artig for DY, selvom jeg ikke helt ser at dette er noe annet enn en sponsoravtale der de får logoen sin plassert sammen med ESC noen steder, men for all del. Artig.

Det er jo ikke dårlig å være "official airline" for et av verdens største tv-program. Har kjøpt billetter til finalen 29. mai i dag, og jeg gleder meg som en unge!

Fornuftig...det er vel DY som flyr på flest europeiske byer fra Oslo...eller som henter inn flest folk til Norge.

Vi får se om det blir med grafikken eller om dette flyet kommer?

Attachments

• 500x260-esc-uke8.jpg
    500x260-esc-uke8.jpg
    17.6 KB · Views: 450
Rybak i hale? heaven forbids!

Nei, saklig tenkt, dette er en no-go.

Jeg tror det ville har vaert en smart ide a sette en portret av Frederic Chopin i hale av KHD. Flyet forsvinner til arets slutt, og siden vi er i Chopin-Aret, er dette en god anledning a nytte seg av denne hvite svan...

Last edited:
For dere som trodde jeg var serriøs, så kan jeg berolige dere med at Rybak er den siste personen jeg vil se på en flyhale! ;)

Javel. Jeg kunne tenke meg atskillige verre personer å ha der. Trodde dette var en tråd om fly, ikke en mobbetråd mot en som skaffet Norge et stort arrangement mange ønsker i Norge. :rolleyes:

Back