• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Off-duty Alaska-pilot på klappsete forsøkte å stoppe motorer

Re: Off Duty Alaska Pilot på klapp sete forsøkte å stopp motoren

Det har vært få hendelser ifm. FFDO programmet. Var en for 15 år siden som skjøt hull i Airbusen mens hans skulle legge vekk våpenet sitt før landing, men det var vel omtrent det før denne episoden.
Da fulgte han ikke prosedyrer.
 
Re: Off Duty Alaska Pilot på klapp sete forsøkte å stopp motoren

Ett år senere .. Emerson snakker ut ..

Emerson was inside an Alaska Airlines cockpit last October when he raised his arms and pulled two large red levers that could have shut down both engines, at 30,000 feet. He calls the incident the worst 30 seconds of his life.

Ten months later, he is now grateful for those moments: They've saved his marriage, allowed him more time with his kids, and thrust him into a life of therapy, recovery, and the launch of a new non-profit designed to help other pilots struggling with mental illness.

Now Emerson and his wife, Sarah, are describing that incident, and the anxious, challenging months that followed, in an interview with ABC News.

https://abcnews.go.com/US/former-alaska-airlines-pilot-shut-engines-flight-shares/story?id=113066835
 
Back
Top