Noen som vet om Luftfartstilsynet har "tatt ferie"?
Driver og kikker gjennom postjournalen gjevnlig for å se om det kommer noen spennende fly, men nå har den ikke blitt oppdatert i det hele tatt i September.
Forspørsel om innsyn er det heller ingen respons på.
Nesten korrekt. Krav om innsyn skal "avgjerast utan ugrunna opphald," jf. offl § 29 (1). Ikke noe krav om innen et visst antall dager.Spørsmål om innsyn skal besvares innen rimelig tid (4 dager iirc?), og manglende svar etter det er å anse som nekt på innsynsbegjæringen og kan dermed klages på.
Jeg får da opp 1941 treff på "siste måned" i LTs postjournal på oep.no. http://www.luftfartstilsynet.no/oss/article4061.ece
Nesten korrekt. Krav om innsyn skal "avgjerast utan ugrunna opphald," jf. offl § 29 (1). Ikke noe krav om innen et visst antall dager.
Dersom du ikke har hørt noe innen "fem arbeidsdagar etter at organet mottok kravet," jf. § 32 (2) regnes innsynsbejæringen som avslag. Avslag på innsyn kan påklages iht. § 32 (2) jf. § 32 (1).
Spørsmål om innsyn skal besvares innen rimelig tid (4 dager iirc?), og manglende svar etter det er å anse som nekt på innsynsbegjæringen og kan dermed klages på.
Nesten korrekt. Krav om innsyn skal "avgjerast utan ugrunna opphald," jf. offl § 29 (1). Ikke noe krav om innen et visst antall dager.
Dersom du ikke har hørt noe innen "fem arbeidsdagar etter at organet mottok kravet," jf. § 32 (2) regnes innsynsbejæringen som avslag. Avslag på innsyn kan påklages iht. § 32 (2) jf. § 32 (1).
Behandlingstiden hos LT har i sommer og utover høsten vært lengre enn vanlig. Dette skyldes omlegging til nytt behandlingssystem. Forøvrig så har vel egentlig alt hos LT gått litt sakte![]()
Jeg har gjort to forespørsler for dokumenter angående hexkoder uten å få svar .. sist for en drøy uke siden .. burde jeg ikke fått en form for respons?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.