...och Scandinavian Airlines får färre antal flyg

RolfL

ScanFlyer Gold
...och Scandinavian Airlines får färre antal flyg

DC-9-80 försvinner till Allegiant och hyrs ut till Spanair , MD-90 flottan ställs på backen , 737-800 har sålts till Kina och hyrs ut till Spanien och nu följer ett par 737-600 (SE-DNT/DNU) till Flyglobespan. Hur litet ska Scandinavian Airlines bli ?
 
Re: ...och Scandinavian Airlines får färre antal flyg

Det kommer väl bli (som vanligt) att man sedan ångrar sig och köper ännu en flygplanstyp i panik, som med SAS longhaul flotta. Tycker det verkar startas upp fler och fler linjer, iaf från ARN. Så man kan ju tycka att det hade varit smartare att hyra ut eller ställa av dom i värsta fall. Har bara en känsla av att SAS kommer behöva dom förr eller senare.

alf
 
Re: ...och Scandinavian Airlines får färre antal flyg

bedre utnyttelse av flyflåten = færre fly
 
Re: ...och Scandinavian Airlines får färre antal flyg

Ja, och det är ju flygvärldens A och O , just basics och att man inte tidigare utnyttjat flygplansflottan bättre är beklämmande.
 
Re: ...och Scandinavian Airlines får färre antal flyg

For aa utnytte flaaten enda bedre, burde man kanskje vurdere flere ruter pa upopulaere tider? Nattflighter til typiske turist- og etniske destinasjoner for en billig pris kunne kanskje vaert en ide? Dette er i utgangspunktet billig operasjon og kan prises deretter. Fortrinnsvis lengre strekninger. Mistenker at et par ukentlige nattflighter fra f.eks. Oslo til Spania, Hellas, Tel Aviv og kanskje ogsaa Kairo kunne lykkes bra. Dubai?

Redeyes her borte er blitt veldig populaert .. 5-6 timers nattflyvning kyst-till-kyst ser ikke ut til aa skremme noen ... For noen aar siden var det veldig vanskelig aa faa folk til aa bruke disse, men det har endret seg.
 
Re: ...och Scandinavian Airlines får färre antal flyg

Folk har da fløyet "REDEYES" i over 20 år... PSA hadde stor suksess med dette innen California og Eastern var store på dette fra kyst til kyst...
 
Re: ...och Scandinavian Airlines får färre antal flyg

Ja, men volumet - og kundens akseptering - av produktet er noe helt annet naa.
 
Re: ...och Scandinavian Airlines får färre antal flyg

Har vel gått litt opp og ned... Som nevnt hadde PSA stor suksess med nattflyvninger...folk stod i kø for å få billetter...
 
Re: ...och Scandinavian Airlines får färre antal flyg

Vi må heller ikke glemme at SAS ble tilført 27(26?)*737' fra Braathens og med mer effektiv utnyttelse av fly (og ansatte !) så er det vel mer interesant å se på total airborn timer pr år , enn antall fly ?

/G
 
Re: ...och Scandinavian Airlines får färre antal flyg

Hvorfor heller ikke kvitte seg med de eldrende 737-400/500 man fikk i fra BU istedetfor helt nye 737-800/600?
 
Re: ...och Scandinavian Airlines får färre antal flyg

Originally posted by P.A. VIKING
Vi må heller ikke glemme at SAS ble tilført 27(26?)*737' fra Braathens og med mer effektiv utnyttelse av fly (og ansatte !) så er det vel mer interesant å se på total airborn timer pr år , enn antall fly ?

/G

That's veery good point! :up:
 
Re: ...och Scandinavian Airlines får färre antal flyg

DC-9-80 försvinner till Allegiant och hyrs ut till Spanair , MD-90 flottan ställs på backen , 737-800 har sålts till Kina och hyrs ut till Spanien och nu följer ett par 737-600 (SE-DNT/DNU) till Flyglobespan. Hur litet ska Scandinavian Airlines bli ?
Hmm, du skulle bare visst da du startet denne tråden!
 
Back
Top