• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Objektiv ca. *-300

Originally posted by Captain Caveades

Originally posted by Leorim

Noen som vil kjøpe min Sigma 50-500mm ?
Selger for 6 lapper.
Ny 75-300 IS USM er underveis i posten , skulle være minst 5 hakk bedre enn Sigma'en

Er det ikke 70-300mm du har kjøpt då?

Jo, er vel det , 70-300 IS USM , kr 3000,-

Originally posted by Leorim

Noen som vil kjøpe min Sigma 50-500mm ?
Selger for 6 lapper.
Ny 75-300 IS USM er underveis i posten , skulle være minst 5 hakk bedre enn Sigma'en

Hvorfor selge den 50-500 ???

Sender deg en PM -

Jan

Til Flanders: Hvordan skal jeg kunne legge ut originalen når begrensningen her på forumet er på 220K- forslag mottas med takk!

Dessuten vil ikke et komprimert bilde bli bra hvis originalen er dårlig, når du reduserer størrelsen fra 13 Mb til ca 200Kb!

Til Scanor: Jeg er enig i at Canon er bedre optisk, men da snakker vi om L-optikk, og de er ikke noen hundrelapper dyrere- snarere noen tusenlapper! Billigoptikken til Canon er ikke noe å skryte av, der er faktisk Tamron bedre på en rekke utgaver!

USM er viktig -ja- IS ikke så viktig når vi snakker om opp til 300mm. Dog har Tamron også kastet seg på denne bølgen og begynt å produsere liser med IS/USM de også, men da stiger jo prisene deretter!

Dessuten: LN-RRL har begrenset budsjett, og tror ikke L-optikk (tilsv) kommer i betraktning da!

Back