Obamabesøket.

Status
Not open for further replies.

Motard

ScanFlyer Silver
Obamabesøket.

Har USA`s president alltid med seg 2 C5 da han er på besøk rundt omkring i verden?
Han hadde hvertfall det sist han var her. De kom vel et par dager før Clinton kom.
Er det noen her inne som isåfall vil kunne gi beskjed når Galaxy`n kommer... ? Skjønner at ikke tidspunkt er spikret enda..

Håper virkelig han har med seg et par C5 nå også.... Verdens tøffeste lyd!! :-)

Gleder meg vel egentlig mere til å se Galaxy enn AF1 (igjen) :-)

Re: Obama besøket.

Det flys alltid inn en haug pansrede biler for Secret Service, inkludert presidentens limo, så en eller annen større frakter dukker nok opp ja.

Hva med helikopteret Marine 1, vil det også være med?

I tillegg kommer det vel et par 747 med sikkerhetsfolk og presidentens stab osv?

BF:cool2

Det blir vel bare motorcade - litt dårlig plass for å lande Marine One i Spikersuppa

Det er vel det samme med helikopterplassen på taket av Regjeringsbygget som med tilsvarende plattformer på sykehusene - ikke bygget for så tunge helikopter som en Sea King (VH-3D).

Clinton hadde da med seg 2 store heli da han var her(husker ikke hva det var) ... Husker de stod utenfor hangaren på mill delen... de har vel kun med 2stk 747. Hadde hvertfall det sist.

Det er vel det samme med helikopterplassen på taket av Regjeringsbygget som med tilsvarende plattformer på sykehusene - ikke bygget for så tunge helikopter som en Sea King (VH-3D).
Hva helipaden er konstruert for vet jeg ikke, men jeg har sett en SeaKing ta av derfra tidligere, lagde et voldsomt leven gjorde den! ;)

En må bare undres når en leser hvilket opplegg det er for å kunne gi denne mannen en FREDSpris. Blir ikke mye fred å få for en haug med mennesker i disse dagene. Hvor mange mennesker er involvert i planlegging og gjennomføring av et 24 timer besøk av en mann.??? Det blir liksom litt helt ut av proposjoner når man vet hvilke andre , og større, problemer som råder i verden. Dette er jo helt OT ,men det var godt å få sagt det allikevel.

Hva helipaden er konstruert for vet jeg ikke, men jeg har sett en SeaKing ta av derfra tidligere, lagde et voldsomt leven gjorde den! ;)

Så vidt jeg skjøte ut fra et intervju på TV er helipaden konstruert for det (rent fysisk), men så var det noe med størrelsen ifht. hva som er kravene på papiret fra myndighetene.

En må bare undres når en leser hvilket opplegg det er for å kunne gi denne mannen en FREDSpris.

De siste dagene har jeg spurt meg selv om den amerikanske presidenten selv er klar over hvor mye oppstyr som stelles i stand når han er ute og reiser?

Det blir liksom litt helt ut av proposjoner når man vet hvilke andre , og større, problemer som råder i verden.

Helt uenig. Det blir som å høre de som klager over at det f.eks. skal bevilges penger til kulturhus eller idrettshall: "Det er masse andre ting man kunne brukt de pengene til!"

Det ligger en hensikt bak tildelingen av fredsprisen. Den utgjør et sterkt press på Obama og USA for å bidra til "fredskapende virksomhet" (i anførselstegn fordi dette kan omfatte så mye). Men f.eks. noen av de "større problemene" du nevner ...?

Siden Norge er vertskap for pris og utdeling blir det naturligvis en del oppstuss her. Men det er ikke det verste Norge kan bidra med, og jeg tror vi får mer goodwill enn pepper ut av det. Og det blir liksom litt puslete å sende prisen i posten .... ;)

Men nå gikk visst jeg OT også!

For å dra meg inn igjen - jeg hørte et rykte i dag om at flyselskaper blir anbefalt å gå til andre flyplasser (Rygge, Torp ...) denne dagen (10. desember). Er det noe hold i det? Man kan jo gjøre det av meteorologiske årsaker, men kan man gjøre det av "obamaistiske årsaker" (går ut fra at det i såfall dreier seg om sikkerhet)?

Si ifra så fort dere vet når han kommer og når han drar!
Da vet jeg hvilke området jeg skal ligge unna (!)

Nå sporer dette helt av.! Vi skal være glad for at det kommer spesielle fly til Gardermoen i forbindelse med besøket. Resten bryr vi oss ikke noen om. :-)

En må bare undres når en leser hvilket opplegg det er for å kunne gi denne mannen en FREDSpris. Blir ikke mye fred å få for en haug med mennesker i disse dagene. Hvor mange mennesker er involvert i planlegging og gjennomføring av et 24 timer besøk av en mann.??? Det blir liksom litt helt ut av proposjoner når man vet hvilke andre , og større, problemer som råder i verden. Dette er jo helt OT ,men det var godt å få sagt det allikevel.

Et tankekors ja, har tenkt tanken selv.....

Verden trenger en president lik obama nu! Han gir uttrykk for at han er en brobygger! Har mer tro på at prisen er en mulighet for Jagland og de andre for å hilse på en president fra USA og vise seg fram i glansen. Forsto det sånn at han hadde vært presiden i tre dager da det ble bestemt at han skulle få prisen. Unødvendig å gi prisen til verdensmektigste mann. Har forståelse for stort sikkerhetspåbud. Hadde vært morro å sett C5 og Air Force One. Air Force One har vært på BGO da det var et NATO møte der for en del år siden. Fløy over den og har sett den fra luften. Følget har nok med seg helikoptre til Oslo også. Det blir vel det største sikkerhetsoppbudet i byens historie. Fine dager for spottere og fly intereserte.

Hørte på radioen nå at utgiftene for Obama sitt besøk i Oslo kommer opp i over 100 mill.
Hvilken mann i verden er verdt den summen ??? (absolutt ingen)

700 menn, 5 svære fly for en mann = RESPEKT!:colgate:
+ alle som skal ta seg av han her i norge...

Det er ikke respekt, dette er IDIOTI

send han fredsprisen i posten... mye billigere.
hele fyren er en DOTT

Mesteparten av følget er vel mediafolk....

Forøverig, det er ikke mannen som skal beskyttes, men embedet! Samme hvem som er president, så er det samme greia...
Men er enig at det blir litt i overkant^_^

Status
Not open for further replies.
Back