O/T Ødelagt Pass

VannMannEn

Newcomer
O/T Ødelagt Pass

Hei !

Så siste del av en reportasje på nrk2 nyheter om en som hadde fått sitt pass
ødelagt pga produksjonefeil. Det er vist et kjent problem med pass
produsert i en tidsperiode frem til oktober 2005.

Hva var konklusjonen ?

Får man nytt pass pga produksjonsfeilen ?

Re: O/T Ødelagt Pass

Ja, man får nytt pass og staten dekker kostnadene. Det er dessverre en del som har opplevd dette.

Passasjerer med ødelagt pass vil ikke bli akseptert ved innsjekk.

Nada problem. Lever fra deg det ødelegte passet og og søk om nytt og man får et nytt pass uten problemer. Måtte selv gjøre dette i sommer da jeg hadde ett av disse feil produserte passene

Passet mitt ble nettopp ødelagt i passkontroll ved Gatwick. KOntrolløren klarte å revne hele ID siden fra selve passet. Jeg tok derfor turen til passkontoret i Bergen i ettermiddag for å få et nytt pass. Dre fortalte meg at det var produksjonsfeil i overnevnte årgang og får dermed nytt pass førstkommende mandag. Viktig å ha ting på stell før jeg skal ut å teste Bluelines MD-83 i VIP config fra CDG til Pointe Noire neste uke. :-)

Originally posted by Someone

Nada problem. Lever fra deg det ødelegte passet og og søk om nytt og man får et nytt pass uten problemer.

Det nye passet du fikk var det et med niometriske data ?
Hvor lenge varer det nye passet ? i 10 år fra du fikk
det nye eller 10 år fra du førstegangen fikk passet ?

Jeg fikk et maskinlesbart pass i 2000 eller 2001 var det kanskje, det er byttet 4 ganger til nå. Har vært produksjonsfeil ja, men helt uproblematisk å bytte. Har dog måttet betale bildene da:-).
På spørsmål om det har vært mye brukt, sier jeg bare...ehhh, nei jeg ikke så veldig mye. *verdens største løgn*
Og passet gjelder fra første gang det ble utstedt. Jeg må til pers med en tusenlapp i 2010 igjen...

Originally posted by Holmion
Og passet gjelder fra første gang det ble utstedt. Jeg må til pers med en tusenlapp i 2010 igjen...

Settes det ikke ned til 450,- fra 2008?

Kan ikke garantere hva finansministeren finner på fram til 2010, men prisen på pass settes ned til kr 450,- fra 1. januar 2008...:)

Er dette relatert til denne saken?

http://www.dn.no/forsiden/politikkSamfunn/article1220098.ece?jgo=c1_re&WT.svl=article_title

-A

Back