• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Nytt tilbod i Røros-regionen

Re: Nytt tilbod i Røros-regionen

RørosTours står bak initiativet som går ut på å selge pakkereiser til Røros med chartrede Boing-maskiner.

Boing...dette var da vanskelig. :alien:

Originally posted by LTH
RørosTours står bak initiativet som går ut på å selge pakkereiser til Røros med chartrede Boing-maskiner.

Boing...dette var da vanskelig. :alien:

Skall nog vara Biong maskiner.. EB har klivit in i "the aviation business" :thumbup

Jepp...og jeg er en stor fan av Røros!!!!

når flyplassen og næringslivet i Røros går sammen om å undergrave FOT-tilbudet fra Widerøe, bør departementet vurdere å kutte tilskuddet til ruten OSL-RRS

Originally posted by CK
når flyplassen og næringslivet i Røros går sammen om å undergrave FOT-tilbudet fra Widerøe, bør departementet vurdere å kutte tilskuddet til ruten OSL-RRS
Rørosregionen er kjent for å undergrave rutevirksomheten på RRS. De klagde seg vekk fra tre Fokker 50 avganger til Oslo hver dag og ned til to med 737. Problemet var at det ikke var lokaltrafikk fra RRS. Braathens SAFE tapte penger og tok ruta ned til en daglig avgang med -500 og -400 på torsdag og søndag for å passe inn i konferanse-/helgeopplegget til hotellene. Men fortsatt kjørte folk med bil til Værnes og Oslo. Da fant Braathens ut at nok var nok.
Deretter kom DAT og Widerøe. De gangene jeg har sendt mine barn med den ruta har det ikke vært fullt for å si det pent. Det har sjelden vært mer enn halvfullt. Jeg tror vel at den flyplassen kanskje er en kandidat for nedleggelse.

men, det mangler ikke på planer: http://www.retten.no/lokale_nyheter/article1551191.ece

Adressa hadde også en kommentar: http://www.adressa.no/nyheter/okonomi/article494589.ece

Regner med at Røros igjen "våkner" når som Oppdal "krever" utvidet stripe ...

Replying to Topic 'Nytt tilbod i Røros-regionen'

-700 på RRS i dag, gikk litt smått med Fueling & Deicing , men på en så stor maskin så har de vel ikke så mye trening .....

Er det Charter opplegget som begynner å høste frukter ?

Originally posted by P.A. VIKING

-700 på RRS i dag, gikk litt smått med Fueling & Deicing , men på en så stor maskin så har de vel ikke så mye trening .....

Er det Charter opplegget som begynner å høste frukter ?

Med respekt å melde: Der er du på Rørosvidda. Beklager, kunne ikke dy meg.

Braathens har flydd alle sine jetfly på Røros. Torsdag ettermiddag og søndag var -400-avganger. Det var ikke før Braathens sa stopp at det kom inn kun propellfly på denne ruta. De folkene som jobber der jobbet hos Braathens i sin tid så de har sett en 737 før.

Hmmm, litt rustne da..., var vel mer ute etter å sjekke om det var Charter opplegge til de lokale som begynnte å fungere.

Den gangen jeg "haiket" med en 737-700 til Oslo stod det to andre 737`er der også - på grunn av tåke både i TRD og på OSL... Røros klarer fint 737 - flere samtidig også... :up:

Det meste jeg har sett er fire stykker samtidig - uten at det var særlig mange rørosinger ombord... Det mest vanlige var at det var tåke på Røros. Den varianten har jeg prøvd ut en og annen gang.

Back