Nytt oppgraderings produkt fra SAS fra 23 mars?

SudCaravelle

ScanFlyer Rusty
Medlem
Mulig det har vært oppe før men jeg fant intet ved søk.

Det ble hevdet i en artikkel i Finansavisen lørdag at SAS skulle begynne med betal en grei sum for upgrade fra 23 mars for Europa ruter. Hvordan blir dette?

Last edited:
Re: Nytt oppgraderings produkt fra SAS 23 mars?

Mulig det har vært oppe før men jeg fant intet ved søk.

Det ble hevdet i en artikkel i Finansavisen lørdag at SAS skulle begynne med betal en grei sum for upgrade fra 23 mars for Europa ruter. Hvordan blir dette?

Optiontown for Europa også kanskje?

Re: Nytt oppgraderings produkt fra SAS 23 mars?

Optiontown for Europa også kanskje?

Det håber jeg ikke - for det synes jeg faktisk er en unødig besværlig process.

Så hellere noget i retningen af BA og SWISS opgraderinger af economy til en variabel pris. Håber det bliver noget i den stil, så det bliver muligt at rejse til en rimeligere pris på en bedre klasse. 4500 DKK oneway CPH-LHR for at få business-service skal man jo være mere eller mindre tosset for at betale.

Ingen overraskelse af Business-kabinerne er tomme med de priser...

Og synd for SAS at os der gerne vil flyve lidt bedre end laveste fællesnævner vælger BA og SWISS istedet. Men lad os håbe de kommer med nogle gode nyheder..

Ingen som har fått med seg dette eller har noe informasjon?

Det var Knut Morten Johansen i SAS som fotalte at dette starter opp 23 Mars som noe "helt nytt" og det ville være enkelt og rimelig (tror det var 1700 for en oppgradering Oslo - London)

1700 hver vei + opprinnelig billettpris? Da er man fort på 4500 kroner tur/retur - ikke noe jeg løper og kjøper i hvert fall.

ikke noe jeg løper og kjøper i hvert fall.

Det er jo bra, flere ledige muligheter for oss :)

Jeg syntes dog ikke 4.500 i Europa (hvis det er det som blir summen) med biz fordeler (hvis det er fakta) er så ille da. Jeg betaler det gledelig.

Jeg syntes dog ikke 4.500 i Europa (hvis det er det som blir summen) med biz fordeler (hvis det er fakta) er så ille da. Jeg betaler det gledelig.
Til EuroBonus' "Europa 1"-sone er det ikke noe å skryte av. Hvis man derimot kommer seg tur/retur "Europa 2" for 4500 kr, begynner man å nærme seg verdi (poeng per krone brukt)... ;)

Er det noen som har hørt noe mer om dette? Ligger det noe info ute hos SAS f.eks?

Det er en tråd om det på FT. Der er det som mener å vite at det kommer imorgen, og at det som antatt handler om mulighet til å oppgradere mellom alle klassene på intra-Europe.

Det virker noe mer uklart om det handler om points eller cash imidlertid.

Fant litt info på intern-sidene;

Større fleksibilitet til å forandre billetten

Fra 25. mars forandrer SAS og Widerøe regelverket for oppkjøp til også å omfatte de fleksible flyprisene. Dette betyr at dersom passasjeren har kjøpt en lavprisbillett, har de nå mulighet til å oppgradere billetten til en fullt fleksibel billett i Norge og til Economy Extra eller Business til utlandet.
Man betaler et endringsgebyr, samt differansen mellom den opprinnelige billettprisen og den nye billettens utsalgspris.

Dette gjelder også for billetter som er bestilt og betalt før 25. mars.

Fant litt info på intern-sidene;

Større fleksibilitet til å forandre billetten

Fra 25. mars forandrer SAS og Widerøe regelverket for oppkjøp til også å omfatte de fleksible flyprisene. Dette betyr at dersom passasjeren har kjøpt en lavprisbillett, har de nå mulighet til å oppgradere billetten til en fullt fleksibel billett i Norge og til Economy Extra eller Business til utlandet.
Man betaler et endringsgebyr, samt differansen mellom den opprinnelige billettprisen og den nye billettens utsalgspris.

Dette gjelder også for billetter som er bestilt og betalt før 25. mars.

Er det noe kult produkt da? han la jo fram at dette skulle være atraktivt for privatreisende. 6000 kroner ekstra for røkelaks til Nice?

Skjønner ikke helt poenget med en slik oppgraderingsmuligheten, når prisen totalt sett blir nesten lik det en C eller Y billett koster i utgangspunktet (med et tillegg for en ombooking). Dette er i hvert fall ingen god deal hvis poenget var å konkurrere med f.eks. LX eller BA sine oppgraderingstilbud, som tross alt er veldig bra tilbud.

Dette synest jeg var skuffende, men vi får gi de en sjanse til å presentere dette selv. Inntil videre er dette bare rykter.

Skjønner ikke helt poenget med en slik oppgraderingsmuligheten, når prisen totalt sett blir nesten lik det en C eller Y billett koster i utgangspunktet (med et tillegg for en ombooking). Dette er i hvert fall ingen god deal hvis poenget var å konkurrere med f.eks. LX eller BA sine oppgraderingstilbud, som tross alt er veldig bra tilbud.

Dette synest jeg var skuffende, men vi får gi de en sjanse til å presentere dette selv. Inntil videre er dette bare rykter.

Poenget er at man tidligere ikke kunne oppgradere en Economy Class-billett til en høyere klasse. Det førte til at Economy Class-billetten i mange tilfeller ble dyrere enn en billett i Economy Extra eller Business Class (gebyr+prisdifferanse).

Det skal imidlertid komme et Business Saver-tilbud også hos SAS i Europa, og det skal bli spennende å se hvordan dette materialiseres. Business Class hos SAS er meget bra, det er bare altfor dyrt!

Last edited:
Meget bra? Sammenlignet med hvem? Du virker veldig bregeistret for dette SAS.

SAS har et bra Business Class-produkt innen Europa, synes jeg, med stort sett bedre servering enn f.eks. Lufthansa og SWISS. Men her finnes det, som på alle andre måter, ulike erfaringer og preferanser fra person til person.

Synes SAS kunne konsentrere seg litt mer om å gjøre det mulig å endre billetter over nettet ... 2010 calling!

Latterlig at dette må tas på telefon. Det må gjøres noe med.
Ellers får man håpe at prisingen blir riktig. Det er vel avgjørende for om konseptet blir en hit eller ikke.

Last edited:
Virkelig!
Og lavpriskalenderen viser jo ofte priser som er 2-300 kr dyrere enn når du faktisk trykker på linken til valgt dato! Dette taper de kunder på!

Back