Nytt offshore helikopterselskap til Kvernberget

Trdfly

Moderator
Medlem
Det ble fredag klart at et nytt helikopterkonsern – Blueway har signert en avtale med AS Norske Shell om offshoreflygninger mellom Kvernberget og Norskehavet fra og med 2014. Konsernets datterselskap – Blueway Offshore Norge AS skal innen den tid opprette en base på Kvernberget.

http://kvernberget.net/n1220.php

Last edited:
Re: Nytt offshore helikopterselskap til Kvernberget og Norge

Blueway er ikke nytt i Norge, det har fløyet fra Flesland i sommer i alle fall. Hadde en tur med de i en EC155.

Re: Nytt offshore helikopterselskap til Kvernberget og Norge

Blueway er ikke nytt i Norge, det har fløyet fra Flesland i sommer i alle fall. Hadde en tur med de i en EC155.
Det står det heller ikke. De er nye som operatør på KSU.

De (Blueway/Dancopter) har fløyet fra alle helikopterbaser i Norge i lang tid, men har ikke hatt noen fast base. I all hovedsak har de fulgt Songa Delta opp og ned langs kysten og brukt nærmeste flyplass med helikopterterminal som utgangspunkt. Blandt annet Kristiansund. :-)

Enig, det er ikke meningen å flisespikke. ;) Men jeg skjønner ikke helt hva du mener. Ser ikke hvor jeg skriver at de er nye i Norge, og har da heller ikke endret noe..?

Enig, det er ikke meningen å flisespikke. ;) Men jeg skjønner ikke helt hva du mener. Ser ikke hvor jeg skriver at de er nye i Norge, og har da heller ikke endret noe..?

Du er da heller ikke OP?

Den første posten var annerledes før den ble endret, noe som skjedde etter mitt første innlegg.

Se der ble jeg litt klokere... :spin Kjempeflott med ny operatør på KSU da! :D

Gikk litt treigt i dag....? :-)

Men du greide ihvertfall å få smiley inn i teksten - det greide ikke jeg etter 5 forsøk engang... :-)

Last edited:
Blue Heli har som sagt fulgt Songa Delta opp og ned langs kysten over en lengre periode, men nå er kontrakten over. Ettersom de har satset hardt og gått til anskaffelse av flere EC225, har det lenge vært ventet at de ville prøve å vinne kontrakter i Norge. Gratulerer til Blueway med ny kontrakt. Det er nok ikke den eneste de kommer til å vinne i nærmeste fremtid. BP har vært ute på anbud på sola, og snart vil det bli klart hvem som vinner den. Personlig tror jeg CHC trekker det lengste strået her, men det hadde vært artig om Blueway gjorde inntog på sola som selskap nr. 3.

Noen somvet hvorfor bokstavkoden til Bluelift er ALI?

Stemmer at det var Blue Heli på Sola. En liten gjeng med dansker...

Last edited:
Back