• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Nytt norsk selskap: Norwegian Express

catocontrol

Air Traffic Controller
Fra første august vil man kunne se et nytt nordnorsk selskap. Norwegian Express har for tiden adresse i Harstad.

Bak satsningen står Gøte Aspen, Bjørn Hansen, Stig Motrøen, Svein Småvollan og Kjetil Bøe.

De vil bruke ATR-42

Mer i papirutgaven av Harstad Tidende
 
Re: Nytt norsk selskap-Norwegian Express

Og hvor skal de fly? Norwegian Express minner veldig om Norwegian Air Shuttle i navnet, men alle kan selvsagt bruke "Norwegian".
 
Re: Nytt norsk selskap-Norwegian Express

Det skal bli et nordnorsk selskap, som også skal ta opp kampen med WIF
 
Re: Nytt norsk selskap-Norwegian Express

Veldig spennende, men hvilke anbudsruter kan man fly med ATR? De tidligere KATO-rutene blir vel vanskelig.. scanne pairutgaven ? :)
 
Re: Nytt norsk selskap-Norwegian Express

Nå har jeg ikke avisen foran meg, men tror ikke de skal prøve seg på anbudsrutene.
 
Re: Nytt norsk selskap-Norwegian Express

Spennende ! Ser Aspen er pilot i NAX. Navnet er Norwegian Express.. Noen sammenheing?!
 
Re: Nytt norsk selskap-Norwegian Express

Continental / Continental Express.
Norwegian / Norwegian Express ?????
 
Re: Nytt norsk selskap-Norwegian Express

Ja, kanskje Norwegian skal få seg sitt eget datterselskap med fokus på anbuds- og regionalruter? ;)
 
Re: Nytt norsk selskap-Norwegian Express

DY er jo på vei bort fra et rendyrket lavkostselskap så hvorfor ikke. De har allerede innført gjennominnsjekk av bagasje, publiserte priser i Amadeus og snart kommer interkontinentale ruter.
 
Last edited:
Re: Nytt norsk selskap-Norwegian Express

Vi har väl sett hur bra ATR trivdes i nordligare delar av Norden tidigare när DAT flög anbudslinjer i Sverige. Det kan bara bli bättre!
 
Re: Nytt norsk selskap-Norwegian Express

Navnet i seg selv kan jo i forbifarten gi inntrykk av å være et commuter-/datterselskap av NAS.
 
Re: Nytt norsk selskap-Norwegian Express

I løpet av sommeren/høsten 2010 skal det nye selskapet være på vingene – i første omgang med direkteavganger til Oslo fra Brønnøysund og Skagen på Stokmarknes.

da blir det to operatører på ENBN-ENGM siden WIF også skal starte opp den.. au da, det tenkte de kanskje ikke på??

Navnet i seg selv kan jo i forbifarten gi inntrykk av å være et commuter-/datterselskap av NAS.

Litt spesielt at han ene karen er pilot i nettopp Norwegian..
 
Re: Nytt norsk selskap-Norwegian Express

Litt spesielt at han ene karen er pilot i nettopp Norwegian..

Står vel noen utvalgte ord i K-avtalen om akkurat dette..
 
Re: Nytt norsk selskap-Norwegian Express

Dobbelt kabinebesætning, varm mad, starbucks kaffe og 30-40 procent billigere priser. Ja ja - ambitionerne fejler da ikke noget, men det lyder lidt urealistisk i mine ører - hvis man både skal skrue op for service og så meget ned for priserne.

Men lad os se hvad der sker - i første omgang skal de jo lige finde penge til at starte op....
 
Re: Nytt norsk selskap-Norwegian Express

Dobbelt kabinebesætning, varm mad, starbucks kaffe og 30-40 procent billigere priser. Ja ja - ambitionerne fejler da ikke noget, men det lyder lidt urealistisk i mine ører - hvis man både skal skrue op for service og så meget ned for priserne.

Men lad os se hvad der sker - i første omgang skal de jo lige finde penge til at starte op....

Ja, dette laater i overkant ambisioest, jeg tror det er lurere aa satse paa litt mindre service og lavere priser.
 
Back
Top