• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Nytt kamera!!

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Jum-bi-dumbi-dum ... Da ligger det et nytt kamera klart til meg paa Circuit City nede paa North Point Mall. Valget falt paa en Panasonic Lumix DMC-LZ3 .. et hendig lite kamera aa ha i lomma paa mine utflukter.
Saerlig 6x + 4x digizoom appelerte - det kommer trolig til nytte naar jeg skal til Victorville senere i maaneden ... :up:
Gerligheten kom paa 199 inkl tax. - rundt 20% under listeprisen.

Link

Replying to Topic 'Nytt kamera!!'

Gratulerer med nytt kamera LN-MOW. Linken din virker imidlertid ikke. Hvis formålet var å vise hvilket kamera du har kjøpt så er her en link til kameraet

http://produkt.akam.no/product.php?product_id=39878

Jeg har "broren". Panasonic Lumix DMC-FX7 og er veldig fornøyd.

Min har litt større skjerm.

Er linsen fra Leica på din eller er det kun på min modell fra Panasonic

Grattis med nytt utstyr
Slenger med ett bilde av mine 2 siste modæll-fly :smokin

Attachments

• ATA2.jpg
    ATA2.jpg
    57.8 KB · Views: 18

Vakkert, Lennart ...

Lekte meg litt paa terrassen .... men jeg gleder meg til aa proeve det paa ordentlig!

Attachments

• test1.jpg
    test1.jpg
    32.7 KB · Views: 14

... og et siste:

Attachments

• test3.jpg
    test3.jpg
    60.9 KB · Views: 11

Aner ikke hvor mange ganger jeg prøvde å begge flyene skarpt
Rart at med kamera til 8-lapper ikke klarer det bedre :(

Originally posted by Leorim

er ikke sikkert det er kameraet det er noe galt med da :p Står et eget kapittel i bruksanvisninga om dette da, kalles A-DEP :)

Rart at en person som bruker 8-lapper på et kamera ikke leser bruksanvisningen for å finne ut av det ;)

Som kona sier, hoderystende:
'Vikings don't read manuals!'

Manualer og bruksanvisninger brukes kun naar alt annet slaar feil!! :smokin

Originally posted by LN-MOW

Som kona sier, hoderystende:
'Vikings don't read manuals!'

Manualer og bruksanvisninger brukes kun naar alt annet slaar feil!! :smokin

Bruksanvisning ER feigt! :p

Ser fram til mange nye bilder fra dine ekspedisjoner !

Originally posted by Leorim

Det er ingen tvil om at du har et kamera som klarer aa faa begge flyene skarpt, paa meg virker det som at Kameraet prioriterer lukkerhastigheten og gir deg hoeye verdier, noe som er utmerket naar du tar bilder av fly i bevegelse med tildels store objektiver. I dette tilfellet oensker du en hoey blender verdi (f11 eller stoerre) da kommer dybdeskarpheten med engang....du maa nok overproeve automatikken inntil du ser blender aapning paa f11 eller mere.....

PS de fleste SLR kameraer lar deg forhaandsvise dybdeskarphet, det er en liten knapp paa objektivet som viser hvordan skarpheten i bildet blir naar den holdes inne....

Kameraet ditt klarer det nok, Leorim, prøv (a'la det DC-8-63 skriver) å kjøre kameraet i halvautomatisk modus og sett blenderen til liten. Da bør det nok hjelpe.

Ellers er bruksanvisninger kun forslag til løsning - LN-MOW: når alt annet slår feil, ringer man support før man leser bruksanvisningen... Tro meg, me know. ;)

Bruksanvisningen er på utenlandsk, men skal nok klare å løse det problemet også etter hvert :devot: :up: :smokin :biggrin :cheers:

Back