Nytt kamera bestillt

Lennart

ScanFlyer Rusty
Endelig trør jeg også inn i den digitale EOS-verden.
Satser på at kameraet er i posten til onsdag :)

Jeg gratulerer meg selv

Nå blir det ENDA bedre bilder :spin: og flere

Edit, det ble visst feil logo(skulle være kamera-logo)

Replying to Topic 'Nytt kamera bestillt'

Gled deg!
Digitalt er gøy. Jeg har gått helt bananas med min Canon. Nå sikler jeg etter ny lens
Digital-Rebel_240x240.gif

Tror det kameraet er veldig bra. Går å sikler etter noe sånt selv :)

Lurer på om jeg kanskje skal vente til jeg får råd til 20D (det kan bli en stund) :D

Lennart, mulig å få vite kor du har kjøpt det samt pris?

Kjøpt det på Komplett.no,
koster kr 7995,- med linse 18-55
Det er en tysk versjon, men siden jeg er en kløpper i tysk
så går vel det bra :D

Kom også med ett 512 mb minnekort til bare kr 490, billig

Bare posten kunne ha fåttt ut fingern :wow:

Jeg har en gammel Canon EOS 1000f med linser fra 28 - 1000 mm. Kan optikken brukes på de digitale EOS modellene?

Grattis med nytt kamera :D

Jeg driver å sparer til 20 D selv å håper å ha dette til sommern.

Linser behøver ikke å koste fletta, men du må regne med en ca 3000-3500 for en telelinse.

Etter det jeg tror skal alle EOS linser kunne brukes på digitalekamra, det e bare ett spørsmål om at festeanordningen stemmer. Noe jeg er rimelig sikker på at det gjør på alle EOS kamraene.

alle linser med EF-fatning skal passe på Canon EOS 300D (og andre Canon EOS-digitalespeilrefleks). Men man kan oppleve at enkelte eldre Sigma linser gir Err99 når man bruker denne på EOS 300D, dette har noe med elektronikken i linsa å gjøre men Sigma oppgraderer dette gratis men da må man sende linsa inn til dem :)

Originally posted by Leorim

Kom også med ett 512 mb minnekort til bare kr 490, billig

Veit om en (nei ikke meg) som selger 1.0GB SanDisk Ultra II CompactFlash kort for 999kr da :) (og man kan jo sjekke hva Fotovideo.no tar for dette kortet for å avgjøre om det er billig eller ikke ;))

Originally posted by Leorim

Endelig trør jeg også inn i den digitale EOS-verden.
Satser på at kameraet er i posten til onsdag :)

Jeg vurderer å kjøpe en Pentax *ist DS, ettersom jeg har så mye Pentax-utstyr, men om jeg bytter til Canon er jo sjansen mye større for å få byttelånt utstyr fra andre. Ikke noe lett valg. :)

Det er ikke det dummeste du kan gjøre. http://www.dpreview.com/news/0409/04091304pentaxistds.asp

Har forøvrig en god del Pentax-optikk som er til overs...

Originally posted by LN-KOG

Det er ikke det dummeste du kan gjøre. http://www.dpreview.com/news/0409/04091304pentaxistds.asp

AF? det har du ikke nevnt før...!

Originally posted by Falcon
AF? det har du ikke nevnt før...!

AF--og du har ikke spurt :D Alvorlig: Det er først nylig at det er blitt en passende utskifting. Vi kan jo snakke om det ved en passende anledning ;)

Postens pakke-spor sier meg at en Nikon D70 med 24-120mm AF-S VR er på vei hit. Jeg har allerede en 2Gb CF-brikke liggende og om noen dager detter et ekstra batteri og en snuteveske inn i postkassen her... fryder meg :)

Originally posted by LN-KOG

Jepp, jeg har trålt gjennom den, samt informasjonen som finnes hos Pentax i Sverige.

Jeg leste ett sted at objektiver med manuell fokusering kun kan brukes på full blenderåpning, men det er mulig at det kun gjalt den dyrere (og litt eldre) Pentax *ist D. Uansett må jeg finne ut om det også gjelder Pentax *ist DS ettersom jeg har to objektiver med manuell fokusering samt mellomringer.

Hva har du, da? :)

Jeg tror ikke det er gjort så mye fra *ist D til *ist DS i og med at sistnevnte er en light-utgave.

Hva jeg har til overs er en forhandlingssak... Dvs at jeg ikke helt vet, men du, jeg og Falcon kan jo snakke om det ved høve.

Leorim: Välkommen i klubben. Ser fram emot många fina bilder ifrån nordväst.

Är själv mycket nöjd men min Digitala rebell.

meget god fornøyd med min EOS 300D.. og nå begynner sparinga til en ny linse, samtidig som jeg har et par linser jeg gjerne skulle kvitta meg med (mot betaling selvsagt ;))

Så er dagen kommet. Skal endelig hente mitt super kamera.
Deilig å tenke på at nå kan jeg knipse uten å tenke på hvor mange bilder som er igjen.
Skyte villt moy alt som beveger seg her :spin: :spin: :wow:

Hva slags linser vil du kvitte deg med LCH ??
Ønsker en USM 75-300 med tid og srunder, eller kanskje en Sigma 170-500 ??

Ha en god alle sammen, Det skal ihvertfall jeg :D

mener at det var en 28-90mm og en 28-105mm jeg hadde (sistnevnte er en Sigma) og den siste linsa sitter på en Canon EOS IX7 som følger med :)

Back