Nytt Hobbit-fly med mer...

Turtle

ScanFlyer Silver
Kan jo legge ut noen bilder fra de siste månedene siden det er en stund siden sist. Prøver med ny størrelse (1024 bredde) så får en se hvordan det går...

Det viser seg at Air New Zealand har laget et nytt Hobbit fly i.f.m. en ny film og denne gang er det en drage som pryder flykroppen. Ser ut til at flyet ble først vist fram på mandag så har nok ikke hatt så mye mer enn en tur rundt halve jorda da den kom som NZ1 fra Los Angeles (tror jeg) på lørdag morgen. "Follow the dragon turn right on bravo and hold NEVIS" som de sa på "ground".
1DSC_0325_zps6a74dad5.jpg


Annet "nytt" er jo British Airways sine nye, blanke fly. Her er det B787 som skal ut på flytur mens A380 er ute på tauetur.
1DSC_0260_zpscdfd23c3.jpg


A380 er nå ute å flyr også da...
1DSC_0202_zpsaa1c3fed.jpg


Mens sharklets begynner å komme på flere A320.
1DSC_0171_zps1c3fb19f.jpg


Apropos Lufthansa, her gjømmer de seg i tåken. På slike dager er det enklere å finne fram på bakken da instruksjonen er "follow the greens" og dukker det opp en rad med røde lys (stop bar) er det bare å stoppe.
1DSC_0049_zpsb893591a.jpg


Og når en omsider kommer til rullebanen er det på lavsikt dager ganske vanlig med landinger på avgangsbanen for å ta unna litt trafikk. Siden Emirates parkerer på sysiden av T3 er RWY 27L for landing ikke uvanlig for dem om det passer seg slik.
1DSC_0050_zps956418d1.jpg


Mens i Edinburgh skinner solen av og til, ihvertfall, og Air Canada dukker opp i Rouge forkledning.
1DSC_0142_zps20f4ec1d.jpg


I Aberdeen, eller granite city som de med rette liker å kalle seg (har aldri sett et tilsvarende grått sted), treffer en på en liten grønn en rett som det er.
1DSC_0128_zpsf2c9da77.jpg


Underveis tok Icelandair oss igjen...De snek seg forbi i FL390 mens vi lusket avgårde i FL370.
1DSC_0302_zps6dad2681.jpg


Andre ting en kan se underveis er kraftverk hvor en ser resultatet av dampen fra kjøletårnene i det typiske høytrykksskylaget.
1DSC_0160_zps8e35f32e.jpg


Så her om dagen var det fullt i Bovingdon hold så vi fikk re-ruting til Ockham som ligger i sørvest og normalt for trafikk fra sydvest. Når det fylles opp som da er det "minimum clean speed" som gjelder. De prøver å redusere tiden en tilbringer i holding så mye som mulig og synker sakte men sikkert nedover så det blir litt mer effektivt og mindre støy.
1DSC_0305_zps2d586766.jpg


Artig å se London fra den andre siden for oss som 99% av gangene kommer fra nord. Her fløy vi nordover kun meter vest for 0º meridianen opp mot Greenwich Park.
1DSC_0319_zps9e977963.jpg


Har også vært en tur oppe i "ordentlige fly" for noe annet enn den flygende datamaskinen og da var det denne som tok oss avgårde...
1CameraZOOM-20130823152032053_zps4e9f0936.jpg


Til hit, Bembridge på Isle of Wight, som jo har en stolt flyhistorie med Britten Norman. Kanskje like greit at deres fly ikke trengte allverdens med rullebane.
1CameraZOOM-20130823152455846_zps8105b3f8.jpg


I dag er jo Britten Norman historie så nå er det fritidsflyging som gjelder.
1CameraZOOM-20130823152005317_zps86f0b442.jpg


På vei tilbake til Biggin fikk vi sneket oss til å ta snarveien over Gatwick. En stund siden jeg har flydd derfra nå og artig å se fra denne vinkelen.
1CameraZOOM-20130823170008575_zps914c3bdb.jpg


Virgin sin vedlikeholdshangar nederst og nord og sør terminalene. Innenrikspiren ved sørterminalen er nå jevnet med jorden.
1CameraZOOM-20130823170015651_zps2cbac804.jpg


Det var nå det for denne gang og håper det faller i smak. Nå går solen ned på utsiden her såda får en vel slutte med det, da.
1DSC_0175_zps78ecb345.jpg
 
Re: Nytt Hobbit fly med mer...

Har sagt det før, og jeg sier det gjerne igjen.... Jeg liker godt "kontorbildene" dine. :)
 
Re: Nytt Hobbit fly med mer...

Dette var fantastisk bra, artig å se hvordan dere har det der fremme :)
 
Back
Top