Nytt flyselskap på Torp

Replying to Topic 'Nytt flyselskap på Torp'

Det var vel noe mer realistisk med Wizz, enn Lufthansa og BA som enkelte spekulerte i. :) Nå blir det kamp om kundene til Polen i allefall, om det ikke var det før.

http://www.sb.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060601/NYHETER/106010085/1011/LDIV

Så kuult da! Men har en 320 rekkevidde hele veien fra Torp til Sydpolen da? hehe

Tviler sterkt på denne rutens potensiale. Osl har jo overkapasitet til Polen, mulig det er et visst grunnlag i Vestfold, men tillater meg å tvile. Men alt er mulig selvsagt.

Det samme tenkte jeg da Ryanair skulle fly til Hahn _daglig_ fra Torp med en 189 seter. Men den ruta går så det gviner. Så det hender en tar feil.

Dette blir nok fint... 320 er en flott maskin å handle, OG den kommer midt i det verste rushet, hvilket betyr stillingsøkninger...

Meget positivt dette... :thumbup

Jeg vil tro det finnes marked på grunn av alle de polske gjestearbeiderne (dette har vi diskutert før). Men det er litt synd at ruten starter lenge etter jordbærsesongen..

Originally posted by litt-amatør

Men Katowice da? Er det en by med særlig besøkspotensial?

Tja. Jeg vet ikke mer om byen at den er kjent for kommunistisk tungindustri og forurensning, men den er sikkert på opptur som andre byer i Polen. Får vel ta en prøvetur hvis det kommer noe godt åpningstilbud.

Edith: Her er pressemeldingen fra WIZZ: http://wizzair.com/cgi-bin/news.cgi?LANGUAGE=English#u0uoGm9P

De er ikke så veldig langt mellom Katowice og Krakow. Dessuten har er Katowice-området tett befolket (3.5 millioner ifølge wikipedia) og har dermed et stort passasjergrunnlag. Sikkert et bra sted for alle som vil se på kommunistisk arkitektur. :zzz

Selv har jeg aldri vært i Polen, men en kollega som nylig var i Krakow, sa at det var en av de aller fineste plassene hun noen gang hadde vært. Og hun er ihvertfall ganske bereist den dama der...

Ser vel for meg at siden denne byen ligger såpass nærme Krakow, og i et tett befolket område av polen, at Norwegian kan regne med litt konkurankse på OSL-KRK. Wizz har jo oxo mange conection muligheter ut i fra Katowice. Det meste koker nok ned til Pris. Dette blir spennende.

Originally posted by WestAir
Jeg vil tro det finnes marked på grunn av alle de polske gjestearbeiderne (dette har vi diskutert før). Men det er litt synd at ruten starter lenge etter jordbærsesongen..

Det var før i tida at polakkene bare plukket jordbær. Nå jobber mange av dem i flere måneder av gangen på store gårdsbruk i Vestfold. I tillegg er det en lang rekke håndverksfirmaer (snekring, maling osv.) her i fylket som har ansatt polakker.

Originally posted by imm

Selv har jeg aldri vært i Polen, men en kollega som nylig var i Krakow, sa at det var en av de aller fineste plassene hun noen gang hadde vært. Og hun er ihvertfall ganske bereist den dama der...

Krakow kan absolutt anbefales!! En av de flotteste byene jeg har vært i. Ikke mye som liknet på de assosiasjonene nordmenn ofte har når det er snakk om Polen og eks østblokkland.

Hyggelig med nytt selskap paa TRF, selv om jeg skal vaere enig jeg hadde haapet paa ett nettverksselskap og ikke billigselskap.

Back