N0 Nytt flyselskap: Norse Atlantic Airways

Basert på prisingen, så ser det ut som lørdag 25 mars blir siste da

Noen som har dratt tilbake igjen med samme fly ?
Ser ut som det er 2 timer mellom ankomst på LGW og avgang tilbake til OSL, burde vel holde (?)
Som back up-løsning ev., prøver å få til et døgn i London :)

Noen som har dratt tilbake igjen med samme fly ?
Ser ut som det er 2 timer mellom ankomst på LGW og avgang tilbake til OSL, burde vel holde (?)
Som back up-løsning ev., prøver å få til et døgn i London :)

Det er ikke samme fly. Maskinen som kommer fra OSL fortsetter videre til JFK. Ditto, det er maskinen som ankommer fra JFK til tar turen tilbake til OSL

25. mars er det slutt på OSL-LGW. Norse UK er vel klar til å ta over med sine fly. Av det jeg har fått med meg er 2 fly registrert på UK AOC

Er det noen som forstår hvordan de kan ha et rekord resultat i februar med 50% load?

https://newsweb.oslobors.no/message/584862

Rekorden var knyttet til salg fremover, og ikke faktiske inntekter i FEB. Husk at flyselskap først inntektsførerer passasjerinntektene når man har flydd passasjerer, og ikke når billetten er solgt.

The month of February marked a milestone for Norse Atlantic Airways as record
ticket sales combined with a focus on ancillaries led to the most successful
month in the company's history.

Rekorden var knyttet til salg fremover, og ikke faktiske inntekter i FEB. Husk at flyselskap først inntektsførerer passasjerinntektene når man har flydd passasjerer, og ikke når billetten er solgt.

Men da må de jo skrive det? Når man leser "Norse February operational update - Record results in February with complete summer schedule available for sale between Europe and the US" så er det jo ikke mulig å forstå at det handler om forhåndssalg av billetter. Det står jo "Record results in February" så det er jo veldig uklart.

Helt klart misvisende tekst men de er nok "desperate" etter å legge inn noen positive nyheter.

Load factor sålangt i 2023:
JAN: 52%
FEB: 50%

Det lukter negativt resultat laaaang vei for 2023, selv om de selv melder at de er on track.

Fløy (uten sammenligning) med et annet selskap t/r USA i feb med 50 pax over og under 40 tilbake, så massiv overkapasitet til statene nå i Q1.

Men da må de jo skrive det? Når man leser "Norse February operational update - Record results in February with complete summer schedule available for sale between Europe and the US" så er det jo ikke mulig å forstå at det handler om forhåndssalg av billetter. Det står jo "Record results in February" så det er jo veldig uklart.

Litt misvisende overskrift, men der er lov å lese mer enn bare den også da [emoji6]

Fløy (uten sammenligning) med et annet selskap t/r USA i feb med 50 pax over og under 40 tilbake, så massiv overkapasitet til statene nå i Q1.

Normalt for februar. Det vil snu seg når folk begynner å reise. Europa blir hovedreisemål for amerikanere i år.

Litt misvisende overskrift, men der er lov å lese mer enn bare den også da [emoji6]

Record result er unødvendig tvetydig kommunikasjon. Record sales hadde vært noe annet. Men jeg forstår at de ønsker å vri fokuset vekk fra 50% fylling.

Det er i hvert fall dyrt å feirere i USA nå, med en $ som koster mer enn 10,50 kr

Flott, da er det billig å reise på ferie til Norge, skjønt det blir vel bare litt mindre dyrt..
Skulle tatt meg en tur i Mai, men Norse vil ikke si om de skal fly på Orlando eller ikke, som er mye nærmere der vi bor nå, enn Fort Lauderdale.
4 timers kjøretur til FLL, møte opp 3 timer før avgang samt levere inn leiebil så blir det lang dag før flyturen begynner.
Kjære Norse: Begynn igjen med MCO og få ordnet med lounge og TSA Pre-Check så flyr jeg gjerne 3-4 ganger i året på Norgesbesøk.

Flott, da er det billig å reise på ferie til Norge, skjønt det blir vel bare litt mindre dyrt..
Skulle tatt meg en tur i Mai, men Norse vil ikke si om de skal fly på Orlando eller ikke.

De skal fly MCO-LGW fra 25 mai. Så bli det DY fra LGW-TRD 😉

De skal fly MCO-LGW fra 25 mai. Så bli det DY fra LGW-TRD 😉

Jaja, det høres ikke værst ut..Må man overnatte og derfor sjekke inn til UK, eller er det transitt hall?
Må se nærmere på den løsningen, det blir jo ikke mere flybytte enn å dra til OSL.
Thx.

Jaja, det høres ikke værst ut..Må man overnatte og derfor sjekke inn til UK, eller er det transitt hall?
Må se nærmere på den løsningen, det blir jo ikke mere flybytte enn å dra til OSL.
Thx.

3-3 1/2 time på LGW, alt etter hvilken ukedag, mellom ankomst Norse og avgang Norwegian.

Helt klart misvisende tekst men de er nok "desperate" etter å legge inn noen positive nyheter.

Load factor sålangt i 2023:
JAN: 52%
FEB: 50%

Det lukter negativt resultat laaaang vei for 2023, selv om de selv melder at de er on track.

Fritt nabo-sete til hver eneste Pax. Wow, Norse definerer Low-Cost Travel på en helt nytt måte.

Sarkasme til side, det er urovekkende tall. Deres Buiness-Model feiler stort. De tilbyr en tjeneste som altfor få folk er villige å kjøpe til kampanje-priser. Rock bottom fares. Clear case of insufficient demand!

De ser for seg at de er on-track. Jeg kan bare riste med hodet. Det er sinnsykt mye mer kapasitæt inne i market i Sommer 2023 vs 2022. Alle disse seter skål fylles. LH Airline alene reaktiverer 10 stykk A340-600, 4 A380 og tar i bruk i minst 5 B787 mere i produksjon vs 2022. Add to that hva BA, AF og de big-3-fra-USA legger til. Det er voldsomt mye kapasitæt.Tusenvis av seter, hver eneste dag.

Jeg forutser at de klarer å ha to gode måneder: Juni og Juli, men alrede i AUG vil alarmlysene blinke dypt rød og pengene vil renne ut av selskap igjen.

Back