N0 Nytt flyselskap: Norse Atlantic Airways

Dette kan jo ikke gå med det navnet ... Virgin Atlantic (VS) og Atlantic Airways (RC) kommer jo garantert på banen.
Norwegian Express fikk jo så det holdt av Norwegian Air Shuttle da prøvde seg med det navnet, ble vel North Express tilslutt.


Nå er nok ikke det det største problemet... :D
 
Last edited:
1. april er ikke ennå....
Kjos & co fikk ikke long-haul low-cost til å funke MED feed. Nå skal de samme gutta igang med det samme UTEN feed?? Og hvem vil putte penger - eller lease ut fly uten forhåndsbetaling??
 
Dette kan jo ikke gå med det navnet ... Virgin Atlantic (VS) og Atlantic Airways (RC) kommer jo garantert på banen.
Norwegian Express fikk jo så det holdt av Norwegian Air Shuttle da prøvde seg med det navnet, ble vel North Express tilslutt.


Navnet er det minste problemet her. Og tror heller ikke det er beskyttet å ha et eller annet med Atlantic i navnet
 
Jeg vil tro et feedersamarbeid med Norwegian (om de overlever) eller andre selskaper ligger i planene.

Jeg slutter aldri å overraskes over hvor mye penger som satses på fly, men et element har de på sin side; Verden ser annerledes ut enn da DY startet å fly langdistanse og det må kanskje satses nå for å ikke komme for sent igang.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Last edited:
Som jeg har argumentert for mange ganger før så tror jeg ikke at DY sin longhaul var så ulønnsom som mange her skal ha det til. At Kjos, Kise og Høiby alle er med på dette en gang til kan vel ikke bety annet enn at så var tilfellet.
 
Last edited:
Investorer som brenner etter å tape penger på flyselskap har aldri vært mangelvare. Hvorfor skulle det endre seg nå? ;)
 
Her er det noe som stinker.
Hørte nettopp på Nyhetskanalen at de skal overta noen av Norwegians fly.
Da er det plutselig noen spørsmål som krever svar.

:fly
 
Her er det noe som stinker.
Hørte nettopp på Nyhetskanalen at de skal overta noen av Norwegians fly.
Da er det plutselig noen spørsmål som krever svar.

:fly

Mest sannsynlig/jeg regner med de kommer til å leie disse flyene fra lessor (eier), ser ikke noe galt med det..
 
Last edited:
Her er det noe som stinker.
Hørte nettopp på Nyhetskanalen at de skal overta noen av Norwegians fly.
Da er det plutselig noen spørsmål som krever svar.

Det er ikke DY sine fly, det er leasingselskapene sine fly som DY ikke lenger leaser...
 
Skulle ikke Kjos bare for et par dager siden være med som frontfigur og cornerstone-investor for å redde vrakpanten i "Nye Norwegian"? Kanskje han skal spille på begge hester fremover? Spennende å se hvor mange dager han blir inne i aksjene før dumping...
 
Gammelmodig navn, Airways..litt sånn Imperial, BOAC, TWA osv. Får både fly og personell på langdistanse til halvpris, unngår sosial dumping når crewet er fra feks Miami,
 
Enig med flere, dette er muligens noen fly Norwegian brukte til sine ruter, men de er ikke lenger i noe leasingsfohold med DY.
 
Man kan bare riste med hodet.

Dersom hypotesen stemmer at langruten ville har vært så profitabelt, hvorfor måtte DY da gå konk og så mange ansatte miste sine jobber? Hvorfor har da Kjos og Kise ikke investert sine penger i dette bedrift eller kjøpt ut en AOC ut av Norwegian gruppen?

Men kanskje disse gutter er rett og slett super smarte og har analysert:
"Du kan komme ut med den villeste teorie og påstander, legge den på bordet, finne deg dumme små-investorer som vil ha avkasting på sine spare-penger og starte en nytt selskap. Det har funket mange ganger med Norwegian, det funker med Flyr, det vil sikkert funke med vårt neste forsøk. Så har du det bra for en visst tid, gir deg selv lønn/honorar i million-klassen og etter en visst tid kan selskap går konk og du stikker av og sier *Sorry*." Minner litt om DocHollywood scenen med Henk "and when the big one [earthquake] hits, you declare bancrupty and flee to California"

Men ja, la drømmene flyr ...
Realitisk sett er hver flaske vin en bedre investering enn å legge sine penger inn i en nytt flyselskap.
 
Man kan bare riste med hodet.

Dersom hypotesen stemmer at langruten ville har vært så profitabelt, hvorfor måtte DY da gå konk og så mange ansatte miste sine jobber? Hvorfor har da Kjos og Kise ikke investert sine penger i dette bedrift eller kjøpt ut en AOC ut av Norwegian gruppen?

Mulig at et virus har spilt en liten rolle her også.
 
Back
Top