• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Nytt designforslag for Norwegian

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Bedre end det nuværende.
Kan godt "BMI-halen", men er det lige nu de i givet fald skal finde "nyt" navn?

Nja.... Hadde ikke sansen for dette. Det ble forøvrig for likt et par andre selskaper (deriblandt et tysk) :rolleyes:

Man bytter IKKE ut merkevaren Norwegian...ellers var det ikke så galt.

Jeg ville beholdt den røde nesa, med et blått bånd bak, men at overgangen ikke var vertikal som i dag, men gikk i en bue oppover og bakover. Og noe liknende på halen, noe a la det TNT bruker.

Dette designforslaget får strykkarakter av meg. De må IKKE fjerne den røde nasen og IKKE skifte navn.

Problemet med nesa er at den kuttes rett av og ser ut som en tampong. Med bue bakover og et breder blått felt ville det gitt assosiasjoner til en norsk vimpel i stedet.

En annen sak er at de svenske flyene burde fått blågul stripe i stedet :-)

Jeg likte alt bortsett fra navnet. Dagens "design-situasjon" er vel uansett ikke holdbar. Så mange hvite haler og mye rot.

Den siste skissen ligner noe jeg tegnet da jeg var 10 år gammel. Jeg kalte forresten drømmeselskapet mitt for "Norwegian Air Lines". Hehe.

Nei, dette var stusselige greier av klassisk gutteromkaliber. Og EBs kommentar om å ikke tukle med den sterke merkevaren er spot on.

Mvh Søren Surmagedesigner ;-)

Det var noen som i en eller annen post foreslo at overgangen fra hvit via blått til rødt på DY/NAX-flyene ikke skulle vært vertikal men på skrå... Altså at skillet mellom rødt og hvitt via blått fra siden vil se på skrå ut. Noen med photoshop her? :)

Nei, dette var stusselige greier av klassisk gutteromkaliber. Og EBs kommentar om å ikke tukle med den sterke merkevaren er spot on.
Mvh Søren Surmagedesigner ;-)

Helt korrekt! Skal man nå begynne å klusse med det sterke "Brandet" etterhvert er blitt er vi på gale spor.

Men som flere her har kommentert, utkastet som sådan var slett ikke så galt, kanskje litt LCC-aktig, men hva så?

Jo, tror nok man med hell han finne på noe bedre enn "Norwegian" som merkenavn og fått fixet litt på design'n på dagens fly, men dette var jo ikke noe forbedring...

Det var noen som i en eller annen post foreslo at overgangen fra hvit via blått til rødt på DY/NAX-flyene ikke skulle vært vertikal men på skrå... Altså at skillet mellom rødt og hvitt via blått fra siden vil se på skrå ut. Noen med photoshop her? :)

Og gjerne i en bue som slaker ut oppover, og slik at det blå feltet enten vider seg ut eller blir smalere, så det ser mer dynamisk ut.

Grei design paa flyet, men karen som har funnet paa navnet er jo helt paa jordet. Man har et meget godt merkevarenavn innarbeidet som overhodet ikke er nevt paa flyet. Og 99.999999% av kundene vet ikke hva nax er. Norwegian er nok helt enig, for hverken flynax.com eller flynax.se/no er registrert....

Back